Τρίτη 2 Απριλίου 2024

Η ποίηση γίνεται προσευχή

 


-  Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ
[απόσπασμα από το ποίημα "Στον Κύριο μου"]


"Όταν με καλείς να τραγουδήσω, θαρρώ πως η καρδιά μου πάει να σπάσει από περηφάνια, κοιτάζω το πρόσωπο σου και δάκρυα ανεβαίνουν στα μάτια μου.
Ό τι υπήρξε στη ζωή μου θλιβερό και παράφωνο, λιώνει και γίνεται γλυκιά μελωδία και η λατρεία μου απλώνει τις φτερούγες της, σαν χαρούμενο πουλί που πετά πάνω από το πέλαγο. Ξέρω πως το τραγούδι μου σου δίνει χαρά, μόνο σαν τραγουδιστής μπορώ να παρουσιαστώ μπροστά σου.

Με την άκρη της απλωμένης πλατιάς φτερούγας του τραγουδιού μου αγγίζω τα πόδια σου, που αλλιώς ποτέ δεν θα τολμούσα να πλησιάσω.
Μεθυσμένος από τη χαρά του τραγουδιού, ξεχνιέμαι και σε ονομάζω φίλο μου, εσένα που είσαι ο Κύριος μου."


Σχόλιο από την Έξτρα

Η μελωδία των λέξεων του Ταγκόρ αγγίζει την ψυχή, και η ειλικρινής έκφραση της αγάπης και του σεβασμού προς τον "Κύριο", μαγεύει.
Η ποίηση του Ταγκόρ είναι γεμάτη εικόνες, συναισθήματα και πνευματικότητα, και αγγίζει διαχρονικά θέματα όπως η αγάπη, η θρησκεία, η φύση και η ανθρώπινη ύπαρξη.

Στο παραπάνω απόσπασμα, ο ποιητής εκφράζει την αβάσταχτη χαρά και περηφάνια που νιώθει όταν καλείται να τραγουδήσει για τον "Κύριο".
Η μουσική γίνεται όχημα για να εκφράσει την αγάπη και την αφοσίωσή του, και τα δάκρυα χαράς μαρτυρούν την αγνότητα των συναισθημάτων του.

Η φωνή του ποιητή υψώνεται σαν ύμνος δοξολογίας στον "Κύριο" και εκφράζει την ευγνωμοσύνη του για το δώρο της ζωής.
Η ποίηση γίνεται προσευχή, και η μουσική γίνεται μέσο για να αγγίξει το θείο.

Ο Ταγκόρ αγγίζει με τα λόγια του την ουσία της αγάπης, μίας αγάπης που είναι οικουμενική, πνευματική και αγκαλιάζει τα πάντα. Η ποίησή του υμνεί την ομορφιά της ζωής, την ιερότητα της φύσης και την αστείρευτη δύναμη της αγάπης.

Η αγάπη που περιγράφει ο Ταγκόρ δεν είναι απλώς ένα συναίσθημα, αλλά μια ολόκληρη φιλοσοφία ζωής. Είναι μια δύναμη που μας οδηγεί προς την πνευματική εξέλιξη και μας φέρνει πιο κοντά στο θείο. Μέσα από την αγάπη, ο άνθρωπος νιώθει πληρότητα, γαλήνη και ευγνωμοσύνη για το δώρο της ύπαρξης.

Η αληθινή αγάπη, όπως την περιγράφει ο Ταγκόρ, είναι αγνή, καθαρή και διαυγής.
Είναι απαλλαγμένη από εγωισμό και προσδοκίες, και εστιάζει στην ανιδιοτελή προσφορά και στην αφοσίωση.

Η ποίηση του Ταγκόρ είναι πάντοτε μια πηγή έμπνευσης και γαλήνης.


Extra – 2fA


                                          




Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου