Τρίτη 27 Ιουλίου 2021

"Ο Αδάμ όλος.. "

 



-  Από τον Άγιο Σωφρόνιο του Έσσεξ


«Αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν»
Μου δόθηκε να κατανοήσω την εντολή αυτή
με τη μορφή ενός δένδρου κοσμικών διαστάσεων,
γιγάντιου, του οποίου η ρίζα είναι ο Αδάμ.
Εγώ δεν είμαι παρά ένα μικρό φύλλο
σε κάποιο κλαδί αυτού του δένδρου.
Αλλά το δένδρο αυτό δε μου είναι ξένο.
Είναι η ρίζα μου. Του ανήκω.
Να προσεύχεσαι για τον κόσμο ολόκληρο
είναι να προσεύχεσαι
για το δένδρο αυτό στο σύνολό του,
με τις μυριάδες των φύλλων του.
Εν Χριστώ η συνείδησή μας πλαταίνει,
η ζωή μας δε γνωρίζει όρια.
Στην εντολή «αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν»,
πρέπει να εννοήσουμε το «ως σεαυτόν» με τον εξής τρόπο:
Κάθε άνθρωπος, ο «Αδάμ όλος», είναι το είναι μου.

 

fb - Panteleimon Krouskos
2fA

 






Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου