Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2016

"Απλά ερωτήματα "





Από το "ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ" του π. Αλεξάνδρου Σμέμαν
Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου 1980


Γενικά, νιώθω όλο και πιο αποξενωμένος, απομακρυσμένος απ’ όσα έχω να κάνω. 

Παίζω όλους μου τους ρόλους – Σεμινάριο και θεολογία, Εκκλησία, Ρώσοι εμιγκρέδες, αλλά κυριολεκτικά «ρόλους».

Δεν ξέρω πώς ν’ αποτιμήσω αυτούς τους ρόλους, τι είναι. 
Ίσως απλή τεμπελιά, ίσως κάτι βαθύτερο. Για να είμαι τίμιος, δεν γνωρίζω. 
Το μόνο που ξέρω είναι πως αυτή η αποξένωση δεν με κάνει δυστυχισμένο.

Ουσιαστικά είμαι αρκετά ευχαριστημένος με τη μοίρα μου και δεν θα ήθελα κάποια άλλη. 
Κατά κάποιο τρόπο, μου αρέσει ο καθένας απ’ αυτούς τους ρόλους, ο καθένας απ’ αυτούς τους κόσμους, και μάλλον θα έπληττα αν τους στερούμουν. 
Αλλά δεν μπορώ να ταυτιστώ μαζί τους.

Σκέφτομαι χονδρικά ως εξής: έχω μια εσωτερική ζωή, αλλά η πνευματική μου κρατιέται χαμηλά. Ναι, έχω πίστη, αλλά με ολοκληρωτική απουσία ενός προσωπικού μαξιμαλισμού, τον όποιο τόσο προφανώς απαιτεί το Ευαγγέλιο.


Απ’ την άλλη πλευρά όλα όσα διαβάζω για την πνευματική ζωή, όλα όσα βλέπω στους ανθρώπους που τη ζουν, κάπως με ερεθίζουν. 
Τi συμβαίνει; Είναι αυτοάμυνα, είναι φθόνος μου γι’ αυτούς που τη ζουν, και γι’ αυτό μια επιθυμία να τη δυσφημίσω;

Κατόπιν τυχαία, διάβασα ένα απόσπασμα από τον άγιο Συμεών τον Νέο Θεολόγο, για την ανάγκη να μισήσεις το σώμα σου, και αμέσως ένιωσα πως όχι μόνο ό,τι χειρότερο υπάρχει μέσα μου, αλλά και κάτι άλλο είναι που δεν συμφωνεί μ’ αυτό, που δεν το δέχεται.

Απλά ερωτήματα για μια απλή επίγεια ανθρώπινη ευτυχία:

για τη χαρά που ξεπερνά τον φόβο του θανάτου· 
για τη ζωή στην οποία μας έχει καλέσει ο Θεός· 
για το γιατί και το πώς λάμπει ο ήλιος·

για το ποιοι είναι οι ορίζοντες της Λαμπέλ, οι απαλοί λόφοι της που σκεπάζονται από δένδρα, ο απέραντος ουρανός της και οι λαμπρές ακτίνες του ήλιου. 
Απλά ερωτήματα!



[2fA]






Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου