Παρασκευή 8 Ιουλίου 2016

"Είμαστε Πολλοί "





Pablo Neruda  -  ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΛΟΙ


Από τους τόσους ανθρώπους που είμαι,
που είμαστε
κανέναν δεν μπορώ να βρω:
χάθηκαν όλοι μασκαρεμένοι
φύγανε γι' άλλη πολιτεία.

Όταν το κάθε τι έχει ετοιμαστεί
για να δείξω έξυπνος
ο ανόητος που κρύβεται μέσα μου
παίρνει τον λόγο στο στόμα μου.

Άλλες φορές με παίρνει ο ύπνος
σαν βρίσκομαι με την εκλεκτή κοινωνία,
κι όταν γυρεύω μέσα μου τον τολμηρό
ένας δειλός που δεν τον ξέρω
τρέχει με τον σκελετό μου να πάρει
χίλιες αβρές προφυλάξεις.

Όταν καίγεται ένα καθωσπρέπει σπίτι
αντί για τον πυροσβέστη που φωνάζω
πετιέται ο εμπρηστής,
κι αυτός είμαι εγώ. Δεν έχω γιατρειά.

Τι πρέπει να κάνω για να συμμαζέψω τον εαυτό μου;
Πώς μπορώ να ανασυγκροτηθώ;

Όλα τα βιβλία που διαβάζω,
υμνολογούν λαμπρούς ήρωες,
πάντα βέβαιους για τον εαυτό τους:
πεθαίνω για δαύτους από ζήλια
και στις ταινίες με ανέμους και σφαίρες
λιώνω από φθόνο για τον καβαλάρη,
ενώ θαυμάζω τα άλογα.

Αλλά μόλις αναζητήσω σ’ εμένα τον ήρωα,
μου ξεφυτρώνει ένας γεροτεμπέλης.
Κι έτσι δεν ξέρω ποιος είμαι,
δεν ξέρω πόσοι είμαι ή είμαστε,
θα μ' άρεσε να πατήσω ένα κουμπί
και να βγάλω τον αληθινό μου εαυτό
γιατί αν με χρειάζομαι δεν πρέπει να με εξαφανίσω.

Ενόσω γράφω είμαι απών,
κι όταν επιστρέψω έχω κι όλας φύγει:
ψάχνω να δω αν και στους άλλους ανθρώπους
συμβαίνει αυτό που γίνεται σε μένα,
αν είναι τόσοι όπως είμαι ’γω,
αν κάποιοι μοιάζουν με τους εαυτούς τους,
κι όταν θα το ’χω εξακριβώσει,
θα είμαι τόσο καλά μελετημένος
που για να εξηγήσω το πρόβλημα μου
θα σας μιλώ πάνω σε χάρτη γεωγραφίας.



[- πρόταση ΜΨ, στη μετάφραση της Δανάης Στρατηγοπούλου]

gefyrismoi – [2fA]

                                                                                     





Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου