Ο δίκαιος αββάς
Κάποτε ένας άγιος γέροντας προσευχόταν στον Θεό να του αποκαλύψει το μυστήριο, γιατί άνθρωποι δίκαιοι και ευσεβείς είναι φτωχοί και δυστυχούν και αδικούνται, ενώ πολλοί άδικοι και αμαρτωλοί είναι πλούσιοι και αναπαύονται, και πως ερμηνεύονται οι κρίσεις του Θεού.
Εκεί υπήρχε ένα λιβάδι και μια βρύση με καθαρό νερό. Ο αββάς, κρύφτηκε στην κουφάλα ενός δένδρου και σε λίγο, να που περνά ένας άνθρωπος πλούσιος, που ξεπέζεψε και κάθισε να φάει.
Αφού τα μέτρησε, νόμισε πως τα έβαλε πάλι μέσα στο ρούχο του, το πουγκί όμως έπεσε κάτω στη γη. Σηκώθηκε λοιπόν και καβαλίκεψε το άλογο του, αφήνοντας εκεί τα φλουριά.
Έπειτα πέρασε από εκεί άλλος οδοιπόρος, για να πιεί νερό.
Βρίσκει τα φλουριά, τα παίρνει και φεύγει χαρούμενος.
Κατόπιν ήλθε άλλος φτωχός πεζοδρόμος, φορτωμένος και
κουρασμένος, και κάθισε κι αυτός να αναπαυτεί. Ενώ έβγαζε ένα παξιμάδι για να
φάει, έρχεται και ο πλούσιος και πέφτει πάνω στο φτωχό κα του λέει με θυμό:
«Γρήγορα, δώσε μου τα φλουριά που βρήκες».
Ο φτωχός με όρκους μεγάλους έλεγε
πως δεν είδε τέτοιο πράγμα. Τότε ο πλούσιος άρχισε να τον δέρνει με τη βίτσα
του λουριού του αλόγου του και με ένα χτύπημα τον σκότωσε. Και άρχισε να ψάχνει
όλα τα ρούχα και τα πράγματα του φτωχού, και επειδή δεν βρήκε τίποτε έφυγε πολύ
λυπημένος.
Ο δεύτερος είχε περιβόλι αξίας εκατό φλουριών, αυτός δε ο πλούσιος ως πλεονέκτης που ήταν, το πήρε δικαστικώς μόνο για πενήντα φλουριά. Κι επειδή παρακαλούσε ο φτωχός περιβολάρης τον Θεό, οικονόμησε ο Θεός έτσι και τα έδωσε διπλά αντί πενήντα φλουριά, εκατό.
Αυτός δε, ο πλεονέκτης, που έκανε τον φόνο, έμελλε να κολασθεί από την πλεονεξία του, γι’ αυτό τον άφησε ο Θεός να πέσει στο αμάρτημα του φόνου, για να πονέσει η ψυχή του και να ζητήσει μετάνοια. Και να τώρα, αφήνει τον κόσμο και πάει να γίνει μοναχός.
Αφού άκουσε αυτά από τον άγγελο ο Αββάς, δόξαζε τον Θεό.
Ματαίωση και αναγέννηση
Rowan Williams
- Η ζωή του Ιησού και εμείς
[Ποιμαντική Σκέψη της Εβδομάδος]
Ο κόσμος βασανίζεται από μια ματαίωση, και δεν μπορεί να γίνει αυτό για το
οποίο πλάστηκε, «στενάζει και κραυγάζει από πόνο σαν την ετοιμόγεννη γυναίκα»
(Ρωμ. 8, 22).
Κι ωστόσο, κάτι παλεύει να ξεπηδήσει μέσα από αυτόν, κάτι
αναμένει τη γέννηση του.
Τέτοια είναι η δύναμη αυτού του πράγματος ώστε, αφ' ης
στιγμής αναγνωρίσουμε τι είναι αυτό που ζητά να γεννηθεί από εμάς και μέσα μας,
δηλαδή η ζωή του Ιησού, οι παλιές μας συνήθειες δεν έχουν καμία αξίωση επάνω
μας.
Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ζούμε μέσα στην καταστρεπτικότητα και τον εγωισμό,
στα οποία είμαστε συνηθισμένοι.
Εάν το κάνουμε αυτό, απλώς πεθαίνουμε – δεν υφίσταται για μας αληθινή και
δημιουργική ζωή μέσα σ' αυτόν τον κόσμο ή σε οποιονδήποτε άλλον.
Εάν όμως, δια του Πνεύματος που επείγεται να γεννηθεί
πλήρως εντός μας, φροντίσουμε να πεθάνει ο κόσμος του εγωισμού και των
συνηθειών μας, τότε θα ζήσουμε, τόσο εδώ όσο και μετά, και μάλιστα θα ζήσουμε
σε μια σχέση με τον Θεό που είναι παρόμοια με αυτήν που έχει ο Ιησούς.
πΖ – 2φΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου