- π. Αλέξανδρος Σμέμαν
Το πραγματικό αμάρτημα του γάμου σήμερα, δεν είναι η μοιχεία ή η βαναυσότητα
του ενός ή του άλλου. Είναι πως κάνουμε είδωλο την οικογένεια και δεν θέλουμε
να καταλάβουμε πως ο γάμος πορεύεται προς την βασιλεία του Θεού.
Αυτό εκφράζεται με το αίσθημα, πως κανένας θα έκανε το παν
για την οικογένεια του, ακόμη και κλεψιά. Στην περίπτωση αυτή, η οικογένεια
έχει πάψει να είναι μια μυστηριακή είσοδος στη παρουσία Του.
Αυτό που διαλύει τόσο εύκολα τη σύγχρονη οικογένεια και
κάνει το διαζύγιο σχεδόν φυσική σκιά της οικογένειας, δεν είναι η έλλειψη
σεβασμού για την οικογένεια, αλλά η ειδωλοποίηση της οικογένειας.
Με άλλα λόγια, η ταύτιση του γάμου με την ευτυχία και η άρνηση να αποδεχτούμε
τον Σταυρό μέσα στο γάμο.
Στον χριστιανικό γάμο παντρεύονται τρεις, και η κοινή
νομοτέλεια των δύο προς τον τρίτο, που είναι ο Θεός, βαστάει τους δύο σε μια
ενεργητική ενότητα, και αναμεταξύ τους και με τον Θεό.
Ωστόσο η παρουσία του Θεού, σημαίνει το τέλος του γάμου, ως ενός πράγματος που
είναι μονάχα φυσικό.
Ο Σταυρός του Χριστού βάζει τέρμα στην αυτάρκεια της φύσης.
Αλλά δια του Σταυρού, χαρά (και όχι ευτυχία) εις τον κόσμον ελήλυθεν.
Η παρουσία του Σταυρού λοιπόν, είναι η αληθινή χαρά του
γάμου.
Είναι η χαρούμενη βεβαιότητα, πως τον γαμήλιο όρκο, μέσα στην προοπτική της
αιώνιας Βασιλείας, δεν τον παίρνει κανένας άχρι χωρισμού θανάτου, αλλά ωσότου ο
θάνατος μας ενώσει ολότελα.
ellopos – 2φΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου