- Μια αληθινή ιστορία του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου -
Ο Charlie Brown ήταν πιλότος ενός Ιπταμένου Φρουρίου B-17, στη βάση της RAF στο Kimbolton της Αγγλίας, στην 379η Ομάδα Βομβαρδιστικών.
Στις 20 Δεκεμβρίου 1943, ενώ είχε ολοκληρώσει με επιτυχία την
αποστολή του, δέχτηκε επίθεση από Γερμανικά καταδιωκτικά και καταιγιστικά
αντιαεροπορικά πυρά, με αποτέλεσμα να αχρηστευθεί ο ένας κινητήρας του, να
αποκοπεί μέρος του άνω πτερυγίου της ουράς και να χτυπηθεί το οριζόντιο
σταθεροποιητικό πτερύγιο.
Η κατάσταση ήταν τραγική. Με κατεστραμμένη πυξίδα, αντί να
επιστρέφει στη βάση του, πετούσε όλο και βαθύτερα στο εχθρικό έδαφος.
Το 'Ye Old Pub', όπως ονομαζόταν το Β-17 του Charlie Brown, δεν φαινόταν πως θα άντεχε για πολύ.
Το 'Ye Old Pub', όπως ονομαζόταν το Β-17 του Charlie Brown, δεν φαινόταν πως θα άντεχε για πολύ.
Ξαφνικά ο Brown πρόσεξε ότι δίπλα του πετούσε ένα Γερμανικό μαχητικό ME-109.
Ο πιλότος του, του έκανε φιλικά νόημα να μη συνεχίσει την ίδια πορεία, αλλά να πάρει
την εντελώς αντίθετη κατεύθυνση.
Ο Γερμανός συνόδευσε και οδήγησε το χτυπημένο αεροπλάνο μέχρι
πάνω από τη Βόρεια Θάλασσα, προς την Αγγλία.
Έπειτα χαιρέτισε τον Charlie Brown και γύρισε πίσω στην Ευρώπη.
Έπειτα χαιρέτισε τον Charlie Brown και γύρισε πίσω στην Ευρώπη.
Ο Charlie και οι υπόλοιποι του πληρώματός του, τα είπαν όλα
στην αναφορά τους, αλλά διατάχθηκαν να μη μιλήσουν ποτέ για το συμβάν.
Αρκετό καιρό αφότου τελείωσε ο πόλεμος και μετά από χρόνια
ερευνών, στις αρχές της δεκαετίας του ’80, ο Charlie Brown κατόρθωσε να βρει τον
πιλότο της Luftwaffe που έσωσε τον ίδιο και το πλήρωμά του με την μεγαλόκαρδη
πράξη του.
Ήταν ο Franz Stigler, που πήρε την διαταγή να καταρρίψει το
Β-17, όταν αυτό χωρίς όργανα προσανατολισμού, πέρασε πάνω από ένα Γερμανικό
αεροδρόμιο.
Κατά την επιστροφή του ανέφερε στον Διοικητή της μοίρας του, ότι το αεροπλάνο είχε καταρριφθεί πάνω από τη θάλασσα. Δεν είπε ποτέ την αλήθεια για το επεισόδιο.
Κατά την επιστροφή του ανέφερε στον Διοικητή της μοίρας του, ότι το αεροπλάνο είχε καταρριφθεί πάνω από τη θάλασσα. Δεν είπε ποτέ την αλήθεια για το επεισόδιο.
Οι δυο πιλότοι συναντήθηκαν στις ΗΠΑ, σε μια επετειακή συγκέντρωση της
379ης Ομάδος Βομβαρδιστικών, μαζί με 25 άλλους που επέζησαν επειδή ο Franz δεν
χρησιμοποίησε τα πυροβόλα του εκείνη τη μέρα.
Σε συνεντεύξεις του, ο Franz Stigler είπε τα εξής:
"Δεν πίστευα στα μάτια μου. Ποτέ δεν είχα δει αεροπλάνο σε
τέτοια άσχημη κατάσταση.
Η ουρά και το οπίσθιο τμήμα είχαν πολύ βαριές ζημιές, και ο πίσω πυροβολητής ήταν πληγωμένος. Ο πάνω πυροβολητής κειτόταν νεκρός πάνω στην άτρακτο.
Η ουρά και το οπίσθιο τμήμα είχαν πολύ βαριές ζημιές, και ο πίσω πυροβολητής ήταν πληγωμένος. Ο πάνω πυροβολητής κειτόταν νεκρός πάνω στην άτρακτο.
Η μύτη του σκάφους ήταν τσακισμένη και υπήρχαν τρύπες παντού.
Πλησίασα το B-17 και κοίταξα τον πιλότο... Ο Brown ήταν
τρομαγμένος και πάλευε να ελέγξει το τραυματισμένο και αιματοβαμμένο αεροπλάνο
του.
Δεν μου έκανε καρδιά να αποτελειώσω εκείνους τους γενναίους
άνδρες.
Πετούσα δίπλα τους για πολλή ώρα.
Πετούσα δίπλα τους για πολλή ώρα.
Προσπαθούσαν απεγνωσμένα
να γυρίσουν στη βάση τους, και εγώ θα τους άφηνα να το κάνουν. Δεν μπορούσα να τους
ρίξω.
Θα ήταν το ίδιο, σαν να πυροβολούσα κάποιον που έπεφτε με αλεξίπτωτο."
Θα ήταν το ίδιο, σαν να πυροβολούσα κάποιον που έπεφτε με αλεξίπτωτο."
Και οι δυο άνδρες πέθαναν το 2008, ο Franz στον Καναδά και ο Charlie στη Φλώριδα.
[κλικ στις φωτογραφίες για μεγαλύτερο μέγεθος]
GT – [2fA]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου