Τετάρτη 8 Νοεμβρίου 2017

"Ένα λουλούδι μ’ αγκάθια.. "




-  Από τον "Μικρό Πρίγκιπα" του Antoine de Saint-Exupéry


Την πέμπτη μέρα, μου αποκαλύφθηκε άλλο ένα μυστικό της ζωής του μικρού πρίγκιπα.
Με ρώτησε απότομα και χωρίς περιστροφές, σαν να ήταν καρπός ενός προβλήματος που μελετούσε από καιρό, σιωπηλά:
«Ένα αρνάκι, εφόσον τρώει τα δεντράκια, τρώει επίσης και τα λουλούδια;»
«Ένα αρνάκι τρώει, ότι βρίσκει μπροστά του».
«Και τα λουλούδια ακόμη, που έχουν αγκάθια;»
«Ναι. Ακόμη και τα λουλούδια που έχουν αγκάθια».
«Τότε σε τι χρησιμεύουν τα αγκάθια;»

Δεν το γνώριζα αυτό. 
Άλλωστε ήμουν αρκετά απασχολημένος προσπαθώντας να ξεσφίξω ένα πάρα πολύ σφικτό μπουλόνι του κινητήρα μου. 
Ήμουν πολύ ανήσυχος, καθώς η βλάβη άρχιζε να φαίνεται πολύ σοβαρή και το διαθέσιμο πόσιμο νερό που λιγόστευε, με έκανε να φοβάμαι τα χειρότερα.

«Και σε τι χρησιμεύουν τα αγκάθια;»
Ο μικρός πρίγκιπας δεν ξεχνούσε ποτέ μια ερώτηση , με το που τη διατύπωνε. 
Είχα εκνευριστεί με το μπουλόνι μου και του απάντησα ότι μου ’ρθε:
«Τα αγκάθια σε τίποτα δεν χρησιμεύουν. 
Είναι μια καθαρή κακή συνήθεια των λουλουδιών!»
«Ω!»

Έπειτα από μια μικρή παύση, μου απάντησε με κάποια μνησικακία:
«Δεν σε πιστεύω! Τα λουλούδια είναι αδύναμα. Είναι λεπτεπίλεπτα. 
Ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους όπως μπορούν. 
Νομίζουν πως είναι τρομερά με τα αγκάθια τους…»

Δεν του απάντησα καθόλου. 
Εκείνη τη στιγμή σκεφτόμουν: “αν αυτό το μπουλόνι συνεχίσει να αντιστέκεται έτσι, θα το κοπανήσω με ένα χτύπημα του σφυριού μου”.

Ο μικρός πρίγκιπας διέκοψε πάλι τις σκέψεις μου:
«Κι εσύ πιστεύεις ότι τα λουλούδια…»
«Όχι! Όχι! Δεν πιστεύω τίποτα!»,  απάντησα πάλι μ' ότι μου ’ρθε.
«Είμαι απασχολημένος με πιο σημαντικά πράγματα!»

Με κοίταξε έκπληκτος.
«Με πιο σημαντικά πράγματα!»
Με κοιτούσε με το σφυρί μου στο χέρι και τα δάχτυλα μαύρα από το γράσο, σκυμμένο πάνω από ένα αντικείμενο που φαινόταν πολύ άσχημο.
«Μιλάς όπως οι μεγάλοι!»

Αυτό με έκανε να νιώσω ντροπή. Μα δίχως καμία λύπηση, πρόσθεσε:
«Εσύ όλα τα μπερδεύεις… όλα τα ανακατώνεις!»
Ήταν πράγματι πολύ νευριασμένος. Τα χρυσόξανθα μαλλιά του ανέμιζαν.

«Γνωρίζω έναν πλανήτη όπου ζει ένας κύριος κατακόκκινος. 
Δεν έχει μυρίσει ποτέ του ένα λουλούδι. Δεν έχει κοιτάξει ποτέ του ένα αστέρι.
Δεν έχει αγαπήσει ποτέ κανέναν.
Δεν έχει κάνει ποτέ του κάτι άλλο πέρα από λογαριασμούς. 
Και κάθε μέρα επαναλαμβάνει σαν κι εσένα: 
‘‘Είμαι σοβαρός άνθρωπος εγώ! Είμαι σοβαρός άνθρωπος’’ 
κι αυτό τον κάνει να καμαρώνει περήφανα. 
Μα αυτός δεν είναι ένας άνθρωπος, είναι ένα μανιτάρι!»

«Ένα τι;»
«Ένα μανιτάρι!» Ο μικρός πρίγκιπας είχε γίνει τώρα κατακίτρινος από θυμό.
«Εδώ κι εκατομμύρια χρόνια τα λουλούδια βγάζουν αγκάθια. 
Εδώ κι εκατομμύρια χρόνια τα αρνάκια τρώνε τα λουλούδια. 
Δεν είναι λοιπόν σοβαρό θέμα να προσπαθείς να καταλάβεις γιατί κοπιάζουν τόσο πολύ για να βγάζουν αγκάθια που δεν θα τους χρησιμεύσουν σε τίποτα; 
Δεν είναι σοβαρό θέμα ο πόλεμος μεταξύ αρνιών και λουλουδιών; 
Δεν είναι ένα σοβαρό θέμα και πολύ πιο σημαντικό μάλιστα, από τους λογαριασμούς ενός χοντρού κατακόκκινου κυρίου;

Κι αν εγώ γνωρίζω ένα λουλούδι μοναδικό στον κόσμο, που δεν υπάρχει πουθενά αλλού εκτός από τον πλανήτη μου, κι ένα μικρό αρνάκι μπορεί να το ξεριζώσει με μία μόνο χαψιά, ένα πρωί, χωρίς να σκεφτεί καθόλου αυτό που κάνει, αυτό δεν είναι σοβαρό θέμα;»

Κοκκίνισε κι έπειτα συνέχισε:
«Αν κάποιος αγαπάει ένα λουλούδι που δεν υπάρχει όμοιό του ανάμεσα σε εκατομμύρια αστέρια, αυτό αρκεί για να αισθάνεται ευτυχισμένος όταν το κοιτάζει». 
Σκέφτεται: ‘‘Το λουλούδι μου είναι κάπου εκεί…” 
«Μα αν το αρνάκι φάει το λουλούδι, θα είναι γι’ αυτόν σαν να έχουν σβήσει απότομα όλα τα αστέρια! Κι αυτό δεν είναι σοβαρό;»

Δεν μπορούσε να πει τίποτα άλλο. Ξέσπασε ξαφνικά σε αναφιλητά. 
Η νύχτα είχε πέσει. Είχα αφήσει κι εγώ τα εργαλεία μου. 
Δεν με ενδιέφερε πια το σφυρί μου, το μπουλόνι μου, η δίψα κι ο θάνατος. 
Υπήρχε σ’ ένα αστέρι, σ’ έναν πλανήτη, στον δικό μου πλανήτη Γη, ένας μικρός πρίγκιπας να παρηγορήσω!

Τον πήρα στην αγκαλιά μου. Τον νανούρισα.
Του έλεγα: «Το λουλούδι που αγαπάς, δεν κινδυνεύει… θα ζωγραφίσω ένα φίμωτρο για το αρνάκι σου… θα ζωγραφίσω μια πανοπλία για το λουλούδι σου… » 
Δεν ήξερα τι να πω. Ένιωθα πολύ άβολα. 
Δεν ήξερα πώς να τον προσεγγίσω, πώς να τον πλησιάσω και πάλι… 

Η χώρα των δακρύων είναι τόσο μυστήρια…



Μ-[2φΑ]






Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου