- ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ
ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ -
[Από την Ι Μ Μ Λ]
[Από την Ι Μ Μ Λ]
…. Ὅλα τὰ πλήθη που ἔγιναν ἅγιοι καὶ ἀξιώθηκαν τῆς φιλίας τοῦ Θεοῦ, ἀκολούθησαν τὸν δρόμο τὸν ἁπλὸ καὶ εὐαγγελικό.
Τήρησαν δηλαδὴ τὶς δύο βασικὲς προϋποθέσεις ποὺ ὁ ἴδιος ὁ Χριστὸς ἔθεσε, ὥστε νὰ
χαριτώσει κάποιον.
Ἡ πρώτη ἀφορᾶ στὴν ὁμολογία τῆς πίστης μας πρὸς τὸ
πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ, ἡ ὁποία
συνοδεύεται μάλιστα ἀπὸ τὴν ἀναγνώριση ποὺ ὁ πιστὸς θὰ λάβει ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Χριστὸ μπροστὰ στὸν Θεὸ Πατέρα «Πᾶς οὖν ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων,
συνοδεύεται μάλιστα ἀπὸ τὴν ἀναγνώριση ποὺ ὁ πιστὸς θὰ λάβει ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Χριστὸ μπροστὰ στὸν Θεὸ Πατέρα «Πᾶς οὖν ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων,
ὁμολογήσω
κἀγῶ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς».
Τὸ σημαντικὸ στὴν προκειμένη περίπτωση εἶναι ὅτι ὁ
Χριστὸς δὲν μᾶς ζητᾶ μία ἀόριστη καὶ χωρὶς ἀντίκρυσμα ὁμολογία.
Ἀντιθέτως θέλει καὶ ζητᾶ νὰ Τὸν ὁμολογοῦμε καθὼς πρέπει, δηλαδὴ ὡς Θεὸ καὶ Λυτρωτή.
Ἀντιθέτως θέλει καὶ ζητᾶ νὰ Τὸν ὁμολογοῦμε καθὼς πρέπει, δηλαδὴ ὡς Θεὸ καὶ Λυτρωτή.
Καὶ ζητᾶ αὐτό, ἐπειδὴ ἀπὸ τότε ποὺ βρισκόταν σωματικὰ
ἀνάμεσα στοὺς ἀνθρώπους, μέχρι καὶ τὴν ἐποχή μας, ὅλοι ὁμολογοῦν καὶ
δὲν ἀρνοῦνται τὸ ἠθικὸ μεγαλεῖο τοῦ Χριστοῦ καὶ τὴν ὑπεροχὴ τῶν λόγων
Του, ἀλλὰ ἀποφεύγουν ἐπιμελῶς νὰ πιστεύουν καὶ νὰ ὁμολογοῦν τὴν θεότητά
Του.
Ἐὰν ὅμως ἀποδεχόμαστε τὸν Χριστὸ ἁπλῶς ὡς ἕνα ἱστορικὸ πρόσωπο, δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ἔχει κάποια οὐσιαστικὴ ἐπίδραση στὴ ζωή μας.
Ἐὰν ὅμως τὸν ἀποδεχθοῦμε καὶ Τὸν ὁμολογοῦμε ὡς Θεό, τότε πρέπει νὰ ἀποδεχθοῦμε
καὶ
ὅσα ζητᾶ ἀπὸ ἐμᾶς γιὰ νὰ ζήσουμε σύμφωνα μὲ τὶς ἐντολές Του.
Μόνο ἔτσι θὰ μπορέσουμε νὰ ἀκολουθήσουμε τὸν δρόμο ποὺ ἀκολούθησαν καὶ τὰ νέφη τῶν ἁγίων καὶ νὰ φτάσουμε ὅπως ἐκεῖνοι στὴ βασιλεία τοῦ Θεοῦ.
ὅσα ζητᾶ ἀπὸ ἐμᾶς γιὰ νὰ ζήσουμε σύμφωνα μὲ τὶς ἐντολές Του.
Μόνο ἔτσι θὰ μπορέσουμε νὰ ἀκολουθήσουμε τὸν δρόμο ποὺ ἀκολούθησαν καὶ τὰ νέφη τῶν ἁγίων καὶ νὰ φτάσουμε ὅπως ἐκεῖνοι στὴ βασιλεία τοῦ Θεοῦ.
Ἡ δεύτερη βασικὴ προϋπόθεση ποὺ θέτει ὁ Χριστός εἶναι
νὰ Τὸν ἀγαποῦμε περισσότερο ἀπὸ ὁποιοδήποτε ἄλλο πρόσωπο στὸν κόσμο.
«Ὁ φιλῶν πατέρα ἢ μητέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος· καὶ ὁ φιλῶν υἱὸν ἢ θυγατέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος· καὶ ὃς οὐ λαμβάνει τὸν σταυρὸν αὐτοῦ καὶ ἀκολουθεῖ ὀπίσω μου, οὐκ ἔστι μου ἄξιος».
Ὅποιος μὲ ἄλλα λόγια ἱεραρχεῖ δευτερευόντως τὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ, τὴν πνευματικὴ ζωὴ καὶ τὴν τήρηση τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ, δὲν μπορεῖ νὰ θεωρηθεῖ χριστιανὸς καὶ ἄξιος μαθητὴς τοῦ Χριστοῦ. ….
«Ὁ φιλῶν πατέρα ἢ μητέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος· καὶ ὁ φιλῶν υἱὸν ἢ θυγατέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος· καὶ ὃς οὐ λαμβάνει τὸν σταυρὸν αὐτοῦ καὶ ἀκολουθεῖ ὀπίσω μου, οὐκ ἔστι μου ἄξιος».
Ὅποιος μὲ ἄλλα λόγια ἱεραρχεῖ δευτερευόντως τὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ, τὴν πνευματικὴ ζωὴ καὶ τὴν τήρηση τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ, δὲν μπορεῖ νὰ θεωρηθεῖ χριστιανὸς καὶ ἄξιος μαθητὴς τοῦ Χριστοῦ. ….
Κοινωνώντας ὁ ἄνθρωπος μὲ τὸν Χριστὸ ζεῖ ἀπὸ τώρα, ἀπὸ αὐτὴ
τὴ ζωή, τὴν βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Ἔτσι ἁγιάζεται καὶ μπορεῖ πλέον νὰ βοηθήσει
καὶ νὰ παρηγορήσει ὅλο τὸν κόσμο, ὅπως ἀκριβῶς κάνουν οἱ ἅγιοι.
Κατ᾿ αὐτὸ τὸν τρόπο ἔζησαν καὶ ἀγωνίστηκαν ὅσοι ἑορτάζουν
σήμερα.
Τήρησαν τὶς ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ καὶ νοιάστηκαν πάνω ἀπὸ ὅλα γιὰ τὴν κοινωνία τους μὲ τὸν Χριστό, Τὸν Ὁποῖον ὁμολόγησαν μὲ τὸν λόγο τους καὶ τὰ ἔργα τους καὶ γιὰ χάρη τοῦ Ὁποίου ἔδωσαν ἐν τέλει καὶ τὴν ζωή τους. ….
Τήρησαν τὶς ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ καὶ νοιάστηκαν πάνω ἀπὸ ὅλα γιὰ τὴν κοινωνία τους μὲ τὸν Χριστό, Τὸν Ὁποῖον ὁμολόγησαν μὲ τὸν λόγο τους καὶ τὰ ἔργα τους καὶ γιὰ χάρη τοῦ Ὁποίου ἔδωσαν ἐν τέλει καὶ τὴν ζωή τους. ….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου