Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012

"Η εορτή των Εισοδίων.."







ΕΙΣ ΤΑ ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ


Μητροπολίτου Μεσογαίας & Λαυρεωτικς Νικολάου

ορτ τν Εσοδίων τς Θεοτόκου εναι κα μεγάλη κα ραία γιορτή. Κα εναι μεγάλη γιορτή, διότι προεικονίζει τ γεγονς τς λεύσεως το Κυρίου κα πογραμμίζει τν λπίδα τς κ Θεο σωτηρίας. Κα εναι ραία γιορτή, διότι πολ διακριτικ κρύβει τ μεγαλεο κα τν μορφιά της. Εναι μι γιορτ πο δν μφανίζεται ς γεγονς μέσα στν γία Γραφή, λλ κκλησία μας ντλε τς πληροφορίες της γι΄ατν π τ λεγόμενα πόκρυφα εαγγέλια. Εναι μι π τς λίγες ξαιρέσεις πο κάνει. Παρουσιάζεται Θεοτόκος ν προσφέρεται, ν φιερώνεται, στν να σ λικία τριν τν.

Τί θ
εχε ν πε να τέτοιο γεγονς κα γιατί ν εναι τόσο σημαντικ στν ντίληψη τν Πατέρων, ο ποοι τ καταθέτουν μέσα π τ δική τους γραφίδα κα τν δικό τους λόγο, ς τροφ στος πιστος κα τν κκλησία; Εναι μι πλ στορία μήπως να θεολογικ γεγονς πο χει κα κάποια διαίτερη σημασία γι τν κάθε να μας;

Στ λίγα λεπτ πο θ φιερώσουμε σκέφτηκα πς θ πρεπε πωσδήποτε, τώρα στν ρχ το Σαρανταημέρου, στ ξεκίνημα τς Σαρακοστς τν Χριστουγέννων, ν μείνουμε γι λίγο στ μυστικ ατς τς θαυμάσιας ορτς. γιος Γρηγόριος Παλαμς χει δυ πέροχους ποκαλυπτικος θεομητορικος λόγους στ Εσόδια τς Θεοτόκου. Τν γαποσε πολ τν Παναγία. λλ κα κκλησία τν θησαυρ κα τν περιουσία τς Θεοτόκου δν τ χει μόνο γι ν τν πικαλούμαστε μηχανικά, λλ τ χει τοποθετημένα στν καρδιά τς θεολογίας της, δηλαδ στν καρδιά το μυστηρίου τς ληθείας της, τ ποο κα προσφέρει γι οκοδομ λων μας.

τσι τονίζει διαίτερα τ γεγονς τς κ παρθένου γεννήσεως το Κυρίου·· τι Κύριος δηλαδ δν ρθε σ ατν τν κσμο μ τν φυσιολογικ τρόπο, πως συμβαίνει μ λους τος νθρώπους, λλ τ μυστήριο τς θείας νανθρωπήσεως συνέβη μ θαυματουργικ περφυσικ τρόπο. Κύριος γεννήθηκε «σπόρως», π παρθενικ μήτρα.
πογράμμιση τς παρθενικότητος τς Θεοτόκου κα συνεπς τς δι τς Παρθένου εσόδου το Κυρίου στν στορία κα χει δυ βασικ στοιχεα.
     
Τ
να εναι τι πρεπε μ θαμα ν ρθει Κύριος, μ περφυσικ δηλαδ τρόπο -κα νομίζω ατ λίγο τ καταλαβαίνουμε λοι μας- κα τ δεύτερο εναι τι πρεπε ν ρθει μ πεντακάθαρο τρόπο, δηλαδ μ τρόπο πο δν φήνει ποψία μολυσμο ξ δυναμίας μαρτίας μπαθος κινήσεως. προαιώνιος βουλ το Θεο γι τν νανθρώπηση το Κυρίου κ παρθένου ατ τ δυ κρύβει: τν πρ φύσιν χαρακτήρα της κα τ καθαρό, τ μόλυντο στοιχεο της. Κα τ δυ ατ συναντνται στ πρόσωπο τς περαγίας Θεοτόκου. Ατ κκλησία δν τ συζητ. Εναι μυστήριο· δν τ διαπραγματεύεται. Τ δέχεται, τ μολογε, φρίττει νώπιόν του κα τ μαρτυρε.

Στ
σημεριν ποχ μ λον ατν τν ρθολογισμό, ποος λα τ μφισβητε, κκλησία μ μεγάλη σταθερότητα, λιτότητα κα σαφήνεια προσφέρει ατ τ γεγονός σ λους μας, γαπητοί μου δελφοί, ς λήθεια, τν ποία καλούμαστε ν δεχθομε στν ψυχή μας μετ πίστεως κα ν τν μεταμορφώσουμε σ ζωή. Λέγει γνωστ προσευχ πρς τν Παναγία: «σπιλε, μόλυντε, φθορε, χραντε, γνή, παρθένε, θεόνυμφε, Δέσποινα». λες ατς ο λέξεις τ διο πράγμα πογραμμίζουν, τν καθαρότητα. σπιλος εναι ατς πο δν χει σπίλο, δν χει λεκέ. μόλυντος, ατς πο δν χει μολυνθε. φθορος, ατς πο δν χει φθορά. χραντος, ατς πο δν τν χει κουμπήσει μολυσμός. «σπιλε, μόλυντε, φθορε, χραντε, γνή, παρθένε». Μι λυσσίδα συνωνύμων λέξεων πο μία δίπλα στν λλη στν οσία προσπαθον ν περιγράψουν μετ’ πιτάσεως τν πόσταση το Κυρίου π κάθε χνος μαρτίας. Χαίρεται κκλησία, κα ο μνογράφοι κα ο θεολόγοι κα ο Πατέρες ν ρχονται κα ν πανέρχονται κα ν περιστρέφονται γύρω π ατ τ γεγονός τς παρθενικς καθαρότητος.

ν ορτ το Εαγγελισμο τονίζει τν πακο τς Θεοτόκου στ θεο θέλημα κα τν ταπείνωσή της, ορτ τν Εσοδίων εναι φιερωμένη στν καθαρότητα τς Θεοτόκου κα προκαλε τν κάθε ναν μας σ μι καθαρότητα βίου. λεγε τ κοντάκιο πο ψάλαμε « καθαρώτατος νας το Σωτρος, πολυτίμητος παστς κα παρθένος». Τί θ πε «πολυτίμητος παστς κα παρθένος»; «Πολυτίμητος» σημαίνει κριβός, δαπανηρός, ατς πο χει μεγάλη τιμή κα ξία. λέξη «παστάς» πάλι τν καθαρότητα πογραμμίζει. «Παστάς» εναι νυμφώνας, τ νυφικ δωμάτιο, τ ποο ταν πεντακάθαρο μ τ πάντα καινούργια κα χρησιμοποίητα. τσι πεντακάθαρη παρουσιάζεται στ διάλεκτο τν μνογράφων κα τς κκλησίας μας Παναγία. «Τ ερν θησαύρισμα τς δόξης το Θεο», ερς θησαυρς πο ποκαλύπτει τν δόξα του Θεο. Δν χωρε λοιπν μφιβολία τι ορτ τν Εσοδίων τιμ κα ποκαλύπτει τν καθαρότητα τς περαγίας Θεοτόκου.

Τί
κριβς μως εναι ατ πολυδιάστατη καθαρότητα τς Θεοτόκου;
Τ πρτο στοιχεο πο χει Παναγία εναι καθαρότητα στν προέλευση. Κα δική της γέννηση ταν κατ τ δυνατν πι καθαρ πο μποροσε ν γίνει. Ατ κρύβεται πίσω π τ γεγονς τι ο γονες της ταν στεροι κα «μφότεροι προβεβηκότες ν τας μέραις ατν» (Λουκ. α΄ 7), δηλαδ δν εχαν μπορέσει ν κάνουν παιδ κα εχαν γεράσει ο νθρωποι. γέννηση λοιπν τς Θεοτόκου πισυμβαίνει κα ατ καθ’ πέρβασιν τν λπίδων πο δίνουν ο φυσικο νόμοι, διότι δν εναι οτε σύνηθες οτε φυσικ δυ γέροντες ν ποκτήσουν παιδί. γέννησή της μως π λικιωμένους γονες σημαίνει τι δν ποτελε ποτέλεσμα λογικς προσδοκίας πιθυμίας πρς δονή, λλ καρπ πίστεως κα ερς πιθυμίας πρς τεκνογονία. Ατ ποκρύπτει τ τι ο γονες της, ωακεμ κα ννα ταν στεροι κα γέροντες ταν τν γέννησαν. γέννηση τς Θεοτόκου εναι κατ τ δυνατν καθαροτέρα κα κατ Θεν εροτέρα.

Δ
ν χει μως μόνο τν καθαρότητα στν προέλευσή της. χει τν καθαρότητα στν λόγο της. ν νοίξει κανες τ εαγγέλια, δν θ δε φλυαρίες π τ στόμα τς Παναγίας, δν θ συναντήσει διαλέξεις κα διδασκαλίες. διδασκαλία νήκει μόνο στ πρόσωπο το Κυρίου κα μολογία στ χείλη τν ποστόλων. Ατ βρίσκουμε στ εαγγέλια· κα π τν Παναγία δυ τρες μόνο φορς ν νοίγει τ στόμα της. μι συνδέεται μ τν συνάντησή της μ τν λισάβετ πο στν οσία εναι μι ποκάλυψη το μυστηρίου το Θεο. δεύτερη εναι συνάντησή της μ τν Κύριο στν ναό, ταν ταν δωδεκαετς κα χάθηκε κα κε κφράζει τν νησυχία της. Στν οσία προκαλε τν δωδεκαετ τότε Κύριο ν τς ποκαλύψει διος γι πρώτη φορ τὴν θεότητά Του, παινισσόμενος τι ληθινς πατέρας Του δν εναι κοινωνικός, ωσήφ, λλ ν ορανος Πατήρ∙ κα μ ποφεύγοντας ν ναφερθε στ μητέρα Του, τι εναι «μήτωρ κ Πατρός» κατ τν θεότητα.

Συνεπ
ς λόγος της, προκαλε τν πρώτη μολογία το Κυρίου περ τς Θεοτητός Του. πάρχει κα μία τρίτη περίπτωση πο Παναγία σπάει τ σιωπή της. Εναι τ γεγονς το θαύματος στν Καν τς Γαλιλαίας. Λέει στν Υό της «ονον οκ χουσι» (ω. β΄ 3), δν χουν κρασί, τέλειωσε τ κρασί∙ κα στος διακονητές: «,τι ν λέγ μν ποιήσατε» (στ. 5) κα μέσως Κύριος πιτελε τ θαμα τς μεταβολς το δατος σ ονο, σ κρασί. Πάλι λόγος της προκαλε τ θαμα κα ποδεικνύει τν πακο στν Υἱὸ κα Θεό της. Τρες κα μόνο φορές. Τρες φορς πο λες δηγον σ μεγάλες ποκαλύψεις. Λόγος ργς συμβατικς δν ξέρχεται π τ στόμα της.

ς προχωρήσουμε να βμα παραπέρα· Παναγία δν δέχθηκε τν μολυσμό τς θύραθεν κοσμικς γνώσεως. μες ν τ παιδί μας πάει στ πανεπιστήμια, ν χει πάρει μερικ διπλώματα, καμαρώνουμε κα φουσκώνουμε π κοσμικ παρση. Λέει γιος Γρηγόριος Παλαμς, τι Παναγία μ τ ν πάει τριν τν στν να μεταμόρφωσε τν να σ σχολεο της, σ δικό της κπαιδευτήριο. Δν δέχθηκε τν μολυσμό τς γκόσμιας, φυσικς, παχυλς γνώσεως. Ν τ π πλά· δν μαθε ν λύνει ξισώσεις, δν κτέθηκε στν μ ναγκαία γνώση ατο το κόσμου. πέκτησε μως τν γνώση το Θεο μέσα στν ναό. νετράφη κα μεγάλωσε μ ατν τν δολότητα κα θωότητα. Ατ δν σημαίνει τι εναι κακ ν μαθαίνουμε γράμματα, λλ ατ μόρφωση νέχει τν παχύτητα τν φθειρομένων κα παρερχομένων. Ατ πο συνέβη στ πρόσωπο τς Θεοτόκου, εναι τι γνώση της, κόσμος της λος, ταν ποκλειστικ τ μυστήριο το Θεο πο τ διδάχθηκε μέσα στν ναό.
Παναγία, λοιπόν, δν δέχθηκε τν μολυσμό τν χρηστων γνώσεων πο μες κατ’ νάγκην ποκτομε, λλ διακρίνεται γι τν πλήρη καθαρότητα τς διανοίας κα τς σκέψεως.

Α
τ καθαρτητα συνδέεται κα μ τν καθαρότητα τς καρδις. Δν εχε καρδι λερωμένη π πιθυμίες, π παιτήσεις, π σωτερικές, ψυχολογικς νάγκες. Πς φαίνεται ατό; Στ γεγονς το Εαγγελισμο. ν τς προτείνει γγελος τ μυστήριο τς ξ ατς παρθενικς γεννήσεως το Κυρίου κα ατ ρχικς συστέλλεται μετ’ κπλήξεως κα φόβου, τελικ ποτάσσεται ταπειν στν πιμονή του λέγοντας: «δο δούλη Κυρίου· γένοιτό μοι κατ τ ρμά σου» (Λουκ. α΄ 38). Δν καταλαβαίνω γιατί σ μένα κα δι᾿ μο τ μυστήριο, λλ φο τ λές, κάτι παραπάνω ξέρεις π μένα, ς γίνει σύμφωνα μ τν λόγο σου. Ατ δν λέγεται εκολα π καρδις πο χουν ρθολογισμό. Ατ δν λέγεται εκολα π καρδις πο εναι μολυσμένες π φιλοδοξίες, π προσωπικς πιθυμίες π κρατα θελήματα. Παναγία εναι λεύθερη π ατά∙ μς τ πιστοποιε μ τν λόγο της κα τν καθαρότητα τς καρδις της.

Θ
ταν παράλειψη ν δν πογραμμίζαμε κα τν καθαρότητα το σώματος, δηλαδ τν γνότητα γι τν ποία μιλε κκλησία κα ποία τελικς πετέλεσε τ βασικ κα παραίτητη προϋπόθεση, προκειμένου ν μπορέσει π τ δικό της σμα, ν δώσει τν νθρώπινη πόσταση στν Κύριο.

Θ
κλείσω κα μ μι κτη μορφ καθαρότητος, τν ποία δν εναι εκολο ν καταλάβουμε, πρέπει μως ν τν ναφέρουμε. Παναγία νομάζεται «ειπάρθενος» πο σημαίνει τι τν παρθενικότητά της δν τν χασε μ τν πάροδο το χρνου, λλ παρέμεινε κα «μετ τόκον παρθένος». Τ σμα της χρησιμοποιήθηκε μόνον γι ν γεννηθε ξ ατς Κύριος∙ κανένας λλος! Ατ θ πε ειπάρθενος∙ δι βίου παρθένος. Ατ σημαίνει τι εχε κα τν καθαρότητα το χρόνου. Δν εχε τος λεκέδες πο φήνει χρόνος πάνω στν πορεία νς νθρώπου. Πολλς φορς ζομε μι μπειρία, χουμε μι ξαρση, καρδιά μας λειτουργε σ κάποια χαρ πνευματικ κα μετ π λίγο ρχονται τ γεγονότα, διαδέχονται ο καταστάσεις μία τν λλη κα ο λεκέδες το χρόνου ποτυπώνονται πάνω στν ζωή μας σν σφραγίδες νεξίτηλες.

Τήν καθαρότητα λοιπ
ν γενικευμένη, μπορε κανες ν συναντήσει στ πρόσωπο τς περαγίας Θεοτόκου! Γι᾿ ατ κα τν ξιώνει Κύριος ν χει λλα τέσσερα χαρακτηριστικά. χει τέσσερα νόματα πο τ κούσαμε στν κολουθία ατν τν μερν. Εναι πρτον πύλη του ορανοῦ· δεύτερον κατοικητήριο το Θεοῦ· τρίτον σκην πουράνιος κα τέταρτον ναός το Θεο.

Τί σημαίνουν
λα ατά; Πρτον τι εναι πύλη, εσοδος, μέσα π τν ποία εσέρχεται κανες στ μυστήριο το Θεο. Διαφορετικ δν μπορομε ν εσέλθουμε στν οράνια κατάσταση. Σ ναν χρο δν μπαίνεις π τν τοχο. Χρειάζεται ν μπες π μι πόρτα. Κα τ μυστήριο το Θεο σν κυρία εσοδό του, χει τ μυστήριο τς Θεοτόκου. ρθολογισμός, κατανόηση, μπαθς ζωή, οηση εναι ψηλ τείχη πο παρεμποδίζουν τν μετοχ στ μυστήριο το Θεο. πίστη, ταπείνωση, ποταγ στ θεο θέλημα, κατ Θεν σκηση, ο πρεσβεες τν γίων, ποτελον μικρς εσόδους σ ατό. κεντρικ πύλη το μυστηρίου το Θεο νομάζεται περαγία Θεοτόκος.

Δεύτερον·
Παναγία γινε κατοικητήριο το Θεο, χώρα το χωρήτου, χρος πο ποκαλύπτει Θεός τ μυστικά του, χρος ποος γνωρίζει τν Θε στος νθρώπους. Κάθε πιστς πο ποκαθιστ μι πνευματικ σχέση κα πικοινωνία μ τ πρόσωπο τς Θεοτόκου δν γνωρίζει μόνον τν Θεοτόκο∙ κυρίως γνωρίζει τν Κύριο.
Κα χι μόνο ατό, λλ εναι κα σκηνή το Θεο, τόπος ναπαύσεως το Θεο. χι τόπος διαμονς το Θεο, λλ ναπαύσεώς Του, τόπος που Θες πραγματικ εηρεστήθη, τόπος που Θες κφράζει τέλεια τν προαιώνια βούλησή Του, που θεωρε πς πάρχει πιθυμητ κοινωνία μαζί Του, που «γιάζεται τ νομά Του, γκαθίσταται βασιλέια Του, πιτελεται τ θέλημά Του». Ατ εναι Παναγία.

Τέλος, ε
ναι κα ναός το Θεο. Εναι τόπος πο φανερώνει τ θαύματα το Θεο, ατ πο ξεπερνον τν λογική μας, ατ πο καταργον τν παχύτητα κα τ μικρότητά μας, ατ πο ξαφανίζουν τ λογική μας κα φανερώνουν τν λλη λογικ κα ποκαλύπτουν τν λλη ζωή, καταδεικνύουν ναν λλον κόσμο, τν πραγματικ κόσμο, τν κόσμο στν ποον καλεται καθένας μας ν μπε μέσα κα ν ζήσει. τσι εναι τ πρόσωπο τς Θεοτόκου. Εναι πεντακάθαρο, εναι πύλη στ μυστήριο το Θεο, εναι κατοικητήριο, εναι σκην το Θεο, εναι δς γι ν ζήσουμε ς κκλησία τ δόξα Του, εναι ναός Του.

κκλησία μας τν χαίρεται ατν τν γιορτή. Τν πανηγυρίζει κα θέλει σ ατν τν χαρά, σ ατό τ πανηγύρι ν συμμετέχει καθένας μας, γαπητοί μου δελφοί. Ατ εναι τ πρτο μήνυμα πο μπορομε ν πάρουμε π σα επαμε· τ ν χαρομε γι ατν τν θησαυρ πο νήκει στν νθρώπινη φύση, διότι Παναγία εναι νθρωπος σν μς.

Τ
δεύτερο εναι ν κάνουμε χρήση ατο το θησαυρο. χι πλς ν χαιρόμαστε κα ν πανηγυρίζουμε, ν νάβουμε κερι κα λαμπάδες κα νταλλάσσουμε εχς κα «χρόνια πολλά» μεταξύ μας, λλ ν κάνουμε χρήση ατς τς δυνατότητος πού μς δίνει Θεός. Πρέπει ν γνωρίσουμε τν Παναγία. Κάτι ν διαβάσουμε, κάτι ν καταλάβουμε. Ν τν πικαλεστομε, ν ζητήσουμε τς πρεσβεες της. Εναι δυνατ προσευχή της. «Πολλ σχύει δέησις μητρς πρς εμένεια Δεσπότου», λέγει κκλησία. χει μεγάλη δύναμη προσευχή τς μητέρας, γι ν ξευμενίσει πέναντί μας τν Δεσπότη, τν Κύριο κα Θεό μας. ς μν φήσουμε ατν τν θησαυρό, ατ τν δυνατότητα.

Κα
να τρίτο· ν μπνευστομε π τ παράδειγμά της. Δν θ γίνει τίποτα π λα ατ πραγματικότητα, ν καθαρότητα δική της δν ποτελέσει πρότυπο γι τν δική μας καθαρότητα. Κα δική μας ζω πρέπει ν χει τν καθαρότητα τς προελεύσεως. Ατ εναι τ βάπτισμα, ατ πο τ χουμε πάρει λοι κα πρέπει ν τ νεργοποιήσουμε.
Πρέπει ν χει τν καθαρότητα το λόγου. ελικρίνεια, γι ν τ π πρακτικά, στν καθημερινή μας σχέση εναι καθαρότητα το λόγου. να στόμα πο βρίζει, πο καταρται, πο δημιουργε χθρες, πο πληγώνει τος συνανθρώπους του, πο ψεύδεται, να τέτοιο στόμα δν εναι καθαρ στόμα.

Καθαρότητα τ
ς σκέψης· πόσες φορς ο μολυσμοί τν λογισμν μας δν διαταράσσουν τν ερήνη τς καρδις μας, δν μολύνουν τν ερήνη τν σχέσεών μας, δν ναστατώνουν τν ερήνη τς πίστεώς μας, δν καταστρέφουν τν ερήνη τς μετ το Θεο κοινωνίας μας ποστερντας τς καρδιές μας π τς νάσες τς θεϊκς παρουσίας!
Τν καθαρότητα τς καρδις κα τν ασθημάτων. Δν γαπιόμαστε, δν μπορομε ν συγχωρεθομε, δυνατομε ν συνυπάρχουμε, δυσκολευόμαστε ν νεχθομε νας τν λλον, τ στιγμ πο Θεός μς δωσε ατν τν θησαυρό, το ν εμαστε μαζί, γι ν τρεφόμαστε νας π τν λλον, γι ν μοιραζόμαστε τ δρα Του, γι ν ξαγιαζόμαστε, γι ν βλέπουμε στ πρόσωπο κα στ ζωή το λλου καθένας μας, τ πρόσωπο το Θεο, τν πιβεβαίωση τς γάπης κα τς παρουσίας Του.

Ν
πομε κα δυ λόγια γι τν καθαρότητα το σώματος. Μι ρρώστια πο πάρχει στν ποχή μας εναι ο μολυσμο τς σαρκός. φτασε πλέον τ πράγμα στ προχώρητο. Ποιοί π μς διατηρον τ σμα τους κρυστάλλινο, καθαρ σν τς κτνες το λίου, πως λέγει γιος ωάννης Χρυσόστομος, γι ν μπορε ν δέχεται κα τ σμα το Χριστο; ν δν ζήσαμε ς τώρα τσι, ς ζήσουμε π ατν τν στιγμ κα μετά, γιατί μόνον τσι, ν εναι παρθενικ λη μας ζω κα πόσταση, ν λάμπει π καθαρότητα τουλάχιστον ν χει τν γνα τς καθάρσεως, θ μπορέσει κα ν φωτιστε κα ν μεταμορφωθε σ ναό, ν γίνει σκηνή το Θεοῦ, ν γίνει κατοικητήριό Του, ν γίνει χρος τς δικς Του ναπαύσεως, ν γίνει φάτνη στν ποία θ γεννηθε. Ν μπορέσει ζω το καθενός μας ν κάνει τ γεγονός τς γεννήσεως το Κυρίου πραγματικότητα μέσα της.

Πράγματι,
γαπητοί μου δελφοί, μ τς πρεσβεες τς περαγίας Θεοτόκου μπορε κάθε νας μας ν νοίξει τν πόρτα τς ψυχς του, ν κάνει τν ρχ τς μεταμορφώσεώς του, γι ν μπορέσει ν ζήσει τς μέρες πού μς ρχονται κάτι π τ Χριστούγεννα, λίγο π τν παρουσία το Θεο στν γ, κάτι πό τν παρουσία το Κυρίου στ δική του τν ψυχή.

Ε
χομαι ν δώσει Θες μ τ παράδειγμα το μυστηρίου τς καθαρότητος τς περαγίας Θεοτόκου, μέσα π τν δική της πύλη, ν εσοδεύσουμε καθένας μας στ μυστήριο το Θεο, γι ν μπορέσουμε στερα π ναν μήνα, τν μέρα τν Χριστουγέννων, λοι μας νεξαιρέτως ν τν συναντήσουμε «μεθ᾿ μν», νάμεσά μας, μαζί μας, μέσα στν καρδιά μας κα ν Τν κρατήσουμε διαρκς ς θησαυρ στν πορεία μας σ ατ τν ζωή, ως του χι «δι᾿ σόπτρου ν ανίγματι, λλ πρόσωπον πρς πρόσωπον» (Α΄ Κορ. 12) θ Τν ντικρύσουμε στ Βασιλεία Του. μήν.


*  πομαγνητοφωνημένο κήρυγμα πο κφωνήθηκε στ . Μετόχιον τς ναλήψεως στν Βύρωνα, στς 23 Νοεμβρίου 2003.









Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου