Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

"Το όνειρο μου.. "




Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος
- Από συνέντευξη που παραχώρησε στο CNN Greece -


... Ήμουν σε μία χαράδρα και κατόπιν ο Θεός έδειχνε ένα μονοπάτι και ανεβαίναμε πάλι σε ένα ξέφωτο. Και δοξάζω το Θεό για αυτό. Αυτό το οποίο με στήριξε είναι η αίσθηση ότι δεν έκανα κάτι για τον εαυτό μου, αλλά είχα μία αποστολή.

Πήγαινα απλά, με όλη μου την καρδιά προσευχόμουν. Έχω δει πολλά θαύματα στη ζωή μου, όχι από αυτά που περιγράφονται για να κάνουν εντύπωση, αλλά από αυτά που ενώ είσαι σε πλήρη αδυναμία, στο τέλος ξαναγυρίζεις πάλι.

Αλίμονο στους ανθρώπους που δεν έχουν πονέσει, δεν έχουν περάσει δυσκολίες. 
Είναι σκληροί. Μόνο ο πόνος μας κάνει να καταλαβαίνουμε τους άλλους.
Να μην ανησυχούμε για τον πόνο. Μας κάνει πιο ώριμους.


Στη ζωή την ανθρώπινη δεν πηγαίνουν όλα ομαλά, η πορεία μας δεν είναι σαν ένα βουνό, όπως το Κιλιμάντζαρο, που πηγαίνει πάνω.
Είναι σαν τα δικά μας βουνά, σαν τον Παρνασσό, που έχει χαράδρες, κορφές, ξέφωτα. 
Αυτή είναι η ζωή μας και αυτή είναι η ομορφιά.

Να ξέρεις ότι κάθε μέρα αντιμετωπίζεις το τέλος, και να λες:
"Θεέ μου στα χέρια Σου είμαι" και να συνεχίζεις. Έτσι καταλαβαίνεις και τους άλλους.


Οι μεγαλύτερες δυσκολίες έρχονται συχνά από το στενό σου περιβάλλον και μπορεί να σε οδηγήσουν σε κάμψη, σε απογοήτευση.
Από εκεί που περιμένεις μια βοήθεια δεν έρχεται, έρχεται το αντίθετο ή από εκεί που έχεις βοηθήσει έρχεται η αγνωμοσύνη.
Όλα αυτά κουράζουν. Αλλά, αυτά ωριμάζουν τους ανθρώπους.

Υπάρχουν άνθρωποι που μας παρεξηγούν.
Σχολιάζουν δυσμενώς και αυτά μας πικραίνουν.
Η ελευθερία μας από την πικρία, την αγανάκτηση και το παράπονο, είναι πολύ ουσιαστικές μορφές ελευθερίας.

Πρέπει να είμαστε ελεύθεροι και από την απαίτηση ευγνωμοσύνης απέναντι στον άλλο.
Να προσφέρουμε την ευχαριστία μας, αλλά να μην έχουμε και την απαίτηση να μας δίνουν ευγνωμοσύνη.
Να μην φανταζόμαστε, ότι από παντού θα έχουμε κοινή αποδοχή.


"Το όνειρό μου είναι να σιωπήσω απόλυτα σε ένα κελί και να είμαι ο απλός μοναχός Τάσος, αλλά δεν ξέρω εάν θα το προλάβω αυτό."




db – [2fA]






Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου