Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

"Ο Νέλσον Μαντέλα είπε.. "







Μερικά λόγια του Μαντέλα, που θα μείνουν στην Ιστορία:

«Κατά τη διάρκεια της ζωής μου έχω αφιερώσει τον εαυτό μου στον αγώνα του Αφρικανικού λαού.

Έχω πολεμήσει εναντίον της λευκής κυριαρχίας και έχω πολεμήσει εναντίον της μαύρης κυριαρχίας.

Έχω λατρέψει το ιδανικό μιας δημοκρατικής και ελεύθερης κοινωνίας, όπου όλα τα άτομα θα ζουν πάντα μαζί αρμονικά και με ίσες ευκαιρίες.

Είναι ένα ιδανικό που ελπίζω να ζήσω γι’ αυτό.
Αλλά Θεέ μου, εάν χρειαστεί, είναι και ένα ιδανικό που είμαι προετοιμασμένος να πεθάνω γι’ αυτό».

«Δεν είχα καμία επιφοίτηση, καμία προσωπική αποκάλυψη, καμία ιδιαίτερη στιγμή της αλήθειας, αλλά μια σταθερή συσσώρευση από χιλιάδες προσβολές, χιλιάδες εξευτελισμούς και χιλιάδες ανομολόγητες στιγμές, που προκάλεσαν μέσα μου έναν θυμό, μια επανάσταση, έναν πόθο να πολεμήσω το σύστημα που φυλάκιζε τον λαό μου.
Δεν υπήρξε κάποια ξεχωριστή ημέρα όπου είπα, από τώρα και στο εξής θα αφιερώσω τον εαυτό μου στην απελευθέρωση αυτών των ανθρώπων. Αντίθετα, βρήκα τον εαυτό μου απλά να το κάνει και δεν μπορούσα να ενεργήσω διαφορετικά».

«Θα πετύχεις περισσότερα σ’ αυτόν τον κόσμο μέσα από πράξεις ελέους, απ’ ότι μέσα από πράξεις τιμωρίας».

«Το πρώτο πράγμα είναι να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου. Δεν μπορείς να έχεις ποτέ επιρροή στην κοινωνία, εάν δεν έχεις αλλάξει τον εαυτό σου… Οι μεγαλύτεροι ειρηνοποιοί ήταν όλοι άνθρωποι με ακεραιότητα, ειλικρίνεια αλλά και ταπεινότητα».

«Κανείς δεν γεννιέται μισώντας ένα άλλο άτομο λόγω του χρώματος του δέρματός του ή λόγω των καταβολών του ή της θρησκείας του. Οι άνθρωποι μαθαίνουν να μισούν και εφόσον μαθαίνουν να μισούν, μπορούν να μάθουν και να αγαπάνε, επειδή η αγάπη έρχεται πολύ πιο φυσικά στην ανθρώπινη καρδιά από το αντίθετό της».

«Ενώ έβγαινα από την πόρτα, πηγαίνοντας προς την πύλη που θα οδηγούσε προς την ελευθερία μου, ήξερα πως εάν δεν άφηνα την πίκρα και το μίσος μου πίσω, θα ήμουν ακόμα φυλακισμένος».

«Όταν κάποιος ανέβει έναν μεγάλο λόφο, το μόνο που ανακαλύπτει είναι πως υπάρχουν ακόμα πολλοί λόφοι για να ανέβει».

«Έμαθα πως το θάρρος δεν είναι η απουσία του φόβου, αλλά ο θρίαμβος σου όταν τον νικάς. Θαρραλέος άνδρας δεν είναι εκείνος που δεν φοβάται, αλλά εκείνος που θριαμβεύει πάνω στον φόβο του».

«Η μνησικακία είναι σα να πίνεις δηλητήριο και μετά ελπίζεις, πως αυτό θα σκοτώσει τους εχθρούς σου».

«Εάν μιλάς σ’ έναν άντρα σε μια γλώσσα που καταλαβαίνει, αυτό που λες πηγαίνει στο κεφάλι του. Εάν του μιλάς όμως στη δική του γλώσσα, αυτό πηγαίνει στην καρδιά του».

«Η εκπαίδευση είναι το πιο ισχυρό όπλο που μπορείς να χρησιμοποιήσεις, για να αλλάξεις τον κόσμο».

«Λέγεται πως κανένας δεν γνωρίζει πραγματικά ένα έθνος, μέχρι να βρεθεί μέσα στις φυλακές του. Ένα έθνος δεν θα πρέπει να κρίνεται από το πως αντιμετωπίζει τους ανώτερους πολίτες του, αλλά τους κατώτερους».

«Πολλά μοιάζουν αδύνατα, μέχρι να συμβούν».

«Το να είσαι ελεύθερος δεν σημαίνει απλά να απελευθερωθείς από τις αλυσίδες σου, αλλά να ζεις με έναν τρόπο που σέβεται και ενισχύει την ελευθερία των άλλων».


GT - [2fA]











Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου