Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017

"Αναστάς πορεύσομαι.. "





Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς
-  Από την "Ομιλία στην Κυριακή του Ασώτου"


…. Ακούσατε πως ο άσωτος υιός, αισθανόμενος τι σημαίνει ζωή μέσα στην αμαρτία, ζωή μέσα στις ηδονές και τα πάθη αυτού του κόσμου, λέγει: «Πόσοι μίσθιοι του πατρός μου περισσεύουσιν άρτων, εγώ δέ λιμώ απόλλυμαι» σε ξένη και μακρινή χώρα. 
«Αναστάς πορεύσομαι προς τον πατέρα μου».

Σηκώθηκε και πήγε προς τον πατέρα. Και ο ουράνιος Πατήρ, ο Θεός και Ελεήμων Κύριος, «έτι αυτου μακρὰν απέχοντος είδεν αυτόν καὶ εσπλαγχνίσθη και δραμὼν επέπεσεν επὶ τον τράχηλον αυτού και κατεφίλησεν αυτόν», ενώ συγχρόνως ο υιός με λυγμούς έλεγε: «πάτερ ήμαρτον εις τον ουρανόν και ενώπιόν σου, ουκέτι ειμί άξιος κληθήναι υιός σου».

Όταν ο άσωτος υιός «ήλθεν εις εαυτόν» –αφού ήταν εκτός εαυτού, στην τρέλα, στις ηδονές και στα πάθη αυτού του κόσμου– δια της μετανοίας έτρεξε προς τον πατέρα. 
Και ο πατέρας τον αγκαλιάζει και τον φιλεί.

Δεν είχε τελειώσει ακόμη ο υιός την εξομολόγηση του, δεν είχε εκφράσει ακόμη την επιθυμία του να τον δεχθεί ο πατέρας του σαν δούλο, και ο πατέρας λέγει στους υπηρέτες του: «Φέρετε την στολή την πρώτη και ενδύσατε τον και δώστε δακτυλίδι στο χέρι του και υποδήματα στα πόδια του και αφού φέρετε τον μόσχο τον σιτευτό, σφάξτε τον για να φάγωμεν και ευφρανθώμεν».

Για ποιον λόγο ευφραίνεται ο ουρανός; Για ποιον λόγο ο Θεός ευφραίνεται στον ουρανό; 
Για ποιον λόγο ευφραίνονται οι άγγελοι; 
Σε ποιον ο Κύριος λέγει να ευφρανθώμεν; Στους αγγέλους!

Ο άνθρωπος ο οποίος χάθηκε μέσα στις αμαρτίες, θυμήθηκε ότι ήταν αδελφός των αγγέλων και έσπευσε προς τον ουρανό. 
«Ήμαρτον εις τον ουρανόν και ενώπιόν Σου».
Αμάρτησα στους αγγέλους, στους αρχαγγέλους. Εγώ διαβολοποίησα τον εαυτό μου.
Έριξα τον εαυτό μου στην αγέλη των χοίρων, στην αγέλη των παθών. 

Και να, τώρα είμαι όλος ξεσχισμένος, όλος κουρελιασμένος. 
Και η ψυχή και το σώμα κουρελιασμένα. Όλα εξαθλιωμένα.

Λοιπόν, τι είναι μετάνοια; Ο Κύριος τρέχει να συναντήσει τον μετανοήσαντα υιό. 
Τον αγκαλιάζει και τον ασπάζεται και όλος ο ουρανός συγκινείται. 
Όλοι οι άγγελοι ευφραίνονται. 
«Και ήρξαντο ευφραίνεσθαι» αναφέρεται στην θαυμαστή περικοπή του Σωτήρος.

….


orthognosia – [2fA]






Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου