Τρίτη 27 Αυγούστου 2013

"Πώς ασκείται η θέληση"







Αν ήμουν στη φυλακή, το πρώτο πράγμα που θα έκανα, θα ήταν να προσθέσω και δικούς μου περιορισμούς στον εαυτό μου, πιο αυστηρούς από τους περιορισμούς της φυλακής: ώρα έγερσης από τον ύπνο, ώρα προσευχής, ώρα σωματικής άσκησης, ώρα για το ημερολόγιο μου...

Επίγνωση για το κάθε τι.
Καταγράφω όλες τις λεπτομέρειες, για να έχω επίγνωση και για το παραμικρό. Μόνο αυτά που γράφουμε αποκτούν δυναμική στον χρόνο. Ό,τι σκεφτόμαστε ή νιώθουμε, αυτά που θέλουμε ή λέμε, αν δεν τα καταγράψουμε πετούν και φεύγουν. Μόνο όταν τα γράφουμε πλησιάζουν την πραγματικότητα.

"Πώς θα ελευθερώσει κανείς εκείνον που είναι ανελεύθερος στην ψυχή;"
Η εσωτερική δουλεία οδηγεί στη φυλακή, η εσωτερική απελευθέρωση οδηγεί στην οριστική απελευθέρωση...

Η ζωή μου, φαινομενικά είναι ελεύθερη.

Γι΄ αυτό επιζητώ την επίγνωση και γι΄ αυτό αυτοπεριορίζομαι. Γιατί τα παραπάνω, χρειάζονται θέληση. Και η θέληση χρειάζεται άσκηση.

Πώς ασκείται η θέληση;
Με το να της βάζεις εμπόδια. Δεν δυναμώνει η θέληση σου με τα εμπόδια που σου επιβάλλουν οι άλλοι. Η θέληση δυναμώνει, όταν εσύ ο ίδιος συνειδητά, εμποδίζεις τις επιθυμίες σου. Όταν αυτοπεριορίζεσαι.

Αν δεν είσαι άξιος να βάλεις εμπόδια μόνος σου στη θέλησή σου, κρατώντας την αίσθηση του καλού και του μέτρου, ούτε και για την ελευθερία είσαι άξιος.


*  από το fb – [επεξ.]









Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου