Κυριακή 30 Ιουλίου 2017

"Ἄσω τῷ ἠγαπημένῳ.. "





Δρα Ἠλία Λυμπερόπουλου  -  Ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἀκολουθεῖν
-  από το βιβλίο του «Γνώθι σ’ αὐτόν»


….   προφήτης Ἠσαΐας ἀναφέρει τήν προητεία: 
«Ἄσω δή τῷ ἠγαπημένῳ ἆσμα τοῦ ἀγαπητοῦ τῷ ἀμπελῶνί μου. 
Ἀμπελών ἐγενήθη τῷ ἠγαπημένῳ ἐν κέρατι ἐν τόπῳ πίονι. 
Καί φραγμόν περιέθηκα καί ἐχαράκωσα καί ἐφύτευσα ἄμπελον Σωρήχ καί ᾠκοδόμησα πύργον ἐν μέσῳ αὐτοῦ καί προλήνιον ὤρυξα ἐν αὐτῷ·
καί ἔμεινα τοῦ ποιῆσαι σταφυλήν, ἐποίησε δέ ἀκάνθας.

Καί νῦν, ἄνθρωπος τοῦ Ἰούδα καί οἱ ἐνοικοῦντες ἐν Ἱερουσαλήμ, κρίνατε ἐν ἐμοί καί ἀνά μέσον τοῦ ἀμπελῶνος μου. 
Τί ποιήσω ἔτι τῷ ἀμπελῶνί μου καί οὐκ ἐποίησα αὐτῷ; 
Διότι ἔμεινα τοῦ ποιῆσαι σταφυλήν, ἐποίησε δέ ἀκάνθας.

Νῦν δέ ἀναγγελῶ ὑμῖν τί ἐγώ ποιήσω τῷ ἀμπελῶνι μου. 
Ἀφελῶ τόν φραγμόν αὐτοῦ καί ἔσται εἰς διαρπαγήν, καί καθελῶ τόν τοῖχον αὐτοῦ καί ἔσται εἰς καταπάτημα καί ἀνήσω τόν ἀμπελῶνα μου καί οὐ τμηθῇ οὐδέ μή σκαφῇ.

Καί ἀναβήσονται εἰς αὐτόν ὡς εἰς χέρσον ἄκανθαι· καί ταῖς νεφέλαις ἐντελοῦμαι τοῦ μή βρέξαι εἰς αὐτόν ὑετόν. 
Ὁ γάρ ἀμπελών Κυρίου Σαβαώθ οἶκος τοῦ Ἰσραήλ ἐστι καί ἄνθρωπος τοῦ Ἰούδα νεόφυτον ἠγαπημένον·
ἔμεινα τοῦ ποιῆσαι κρίσιν, ἐποίησε δέ ἀνομίαν καί οὐ δικαιοσύνην, ἀλλά κραυγήν»
(Ἠσαΐας 5,1-6). 


Ἡ ὁποία ἐξηγεῖται: 
«Θά ψάλλω ἕναν ὕμνο εἰς τόν ἀγαπητό μου φίλο, σχετικό μέ τόν ἀμπελῶνα μου. 
Στόν ἀγαπημένο φίλο μου ἐμίσθωσα ἕνα ἀμπέλι πάνω σέ μία εὔφορη βουνοπλαγιά. 
Τό περιέφραξα μέ φράχτη, τό ἔσκαψα, τό καθάρισα καί τό φύτεψα κλήματα ἐκλεκτά. 
Στή μέση του ἔχτισα ἕναν πύργο καί τοῦ ἔφτιαξα καί πατητήρι.

Ἐπερίμενα νά κάνει σταφύλια, ἀλλά αὐτό ἔκανε ἀγκάθια. 
Καί τώρα, Ἰουδαῖοι, κάνετε κρίση. 
Τί ἔπρεπε νά κάμω ἐπιπλέον στόν ἀμπελώνα μου καί δέν τό ἔκανα; 
Διότι ἐπερίμενα νά κάνει σταφύλια καί ἔκανε ἀγκάθια.

Τώρα, λοιπόν, θά σᾶς ἀναγγείλω τί θά κάνω στό ἀμπέλι μου. 
Θά ἀφαιρέσω τόν φράχτη καί θά εἶναι ἀνοικτός στούς ἅρπαγες καί θά γκρεμίσω τόν τοῖχο καί θά καταπατηθεῖ, καί θά ἐγκαταλείψω τόν ἀμπελώνα μου καί δέν θά κλαδευτεῖ οὔτε θά σκαφτεῖ. 
Τότε στό ἀμπέλι μου θά βγοῦν ὅπως στό χέρσο χωράφι ἀγκάθια καί θά διατάξω νά μήν πέσει βροχή σέ αὐτόν.

Τό ἀμπέλι τοῦ Κυρίου τοῦ σύμπαντος, εἶστε ἐσεῖς, λαέ τοῦ Ἰσραήλ, καί ἐσεῖς, λαέ τοῦ Ἰούδα, εἶστε ἡ φυτεία του ἡ ἀγαπημένη. 
Ἐπερίμενα ἀπό σᾶς νά εἶστε δίκαιοι, ἀλλά ἐσεῖς εἶστε γεμάτοι ἀπό ἀδικίες.   ….



["Φιλοκαλία" 210 3234411 - "Λυδία" 2310 237412]

[2fA]

                                                                                      





Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου