Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2015

"Το πλεονέκτημα του Χόρχε "






Από την συνέντευξη του Χόρχε Μπουκάι – [ 5ο]

….

Ναι, δεν υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα στον άνθρωπο.
Όλα αυτά είναι πώς τα χειριζόμαστε. Κι ένα μειονέκτημα μπορεί να γίνει πλεονέκτημα.
Σίγουρα είναι έτσι.
Παρόλα αυτά, σε κάποιον τομέα εσείς έχετε ένα δώρο που εγώ δεν έχω, κι εγώ σε κάποιον άλλο τομέα έχω ένα δώρο που δεν έχετε εσείς.

Είναι πιθανό εσείς να έχετε κάποιο πλεονέκτημα κι εγώ να έχω κάποιο άλλο.
Η ζωή έχει να κάνει με το να ξέρω ποιο είναι το ταλέντο μου, να ξέρω σε τι χρησιμεύω εγώ, και να το ενισχύσω αυτό για να το φτάσω στο καλύτερο δυνατό σημείο.

Πιθανότατα, αν εγώ αποφασίσω να εκφράσω το ταλέντο μου χορεύοντας κλασικό μπαλέτο μαζί σας, και σχηματίσουμε ένα χορευτικό ντουέτο έχοντας την εξωτερική εμφάνιση που έχουμε, είναι πολύ πιθανό να το καταφέρουμε, και ίσως να είμαστε και πολύ αστείοι, ακόμα ίσως και να βγάλουμε πολλά χρήματα χορεύοντας.

Αλλά, εσείς κι εγώ θα ξέρουμε πως αυτό δεν είναι το πραγματικό μας ταλέντο.
Έτσι λοιπόν, ένα από τα κλειδιά του ταλέντου είναι το να μπορείς να το κατευθύνεις εκεί όπου πραγματικά ανήκει. Κι αυτό φαίνεται με τα παιδιά.

Αν έχεις παρά πάνω από ένα παιδί, θα γνωρίζεις πως το ένα παιδί σου έχει ικανότητες στη μουσική, ενώ το άλλο στον αθλητισμό και το τρίτο στο γράψιμο.
Αν είσαι καλός γονιός, θα πρέπει να ενισχύσεις το ταλέντο που το παιδί αναπτύσσει φυσικά.

Δεν θα πρέπει να υποχρεώσουμε αυτό το παιδί που του αρέσει η μουσική να γίνει καλός αθλητής, ούτε να υποχρεώσουμε τον αθλητή να παίξει βιολοντσέλο.
Θα πρέπει να δώσουμε έμφαση στην ενίσχυση του ταλέντου που παρουσιάζει το παιδί με τις αρετές που έτυχε να έχει.

Πιστεύω πως ο καθένας μας έχει ταλέντα. Το να μάθουμε να τα γνωρίζουμε και να μάθουμε να τα χρησιμοποιούμε, είναι ένα προνόμιο στη ζωή.
Κάποιοι ταλαντούχοι άνθρωποι δεν καταφέρνουν τελικά ποτέ να φτάσουν στο μέγεθος του ταλέντου τους, εξαιτίας του χαρακτήρα τους.

Για να πετύχουμε αυτό που θέλουμε πρέπει να συνδυαστούν πολλά πράγματα.
Πρέπει να έχουμε το ταλέντο, και η τύχη πρέπει να βοηθήσει λιγάκι και βασικά πρέπει να ασχοληθούμε, να δουλέψουμε.
Η φιλοσοφία των Σούφι λέει:
«Πίστευε πολύ στο Θεό, αλλά δέσε εσύ ο ίδιος την καμήλα σου».

Δηλαδή, όλα εξαρτώνται και από το τι κάνεις εσύ.
Εσύ μπορεί να έχεις το ταλέντο, αλλά αν δεν το χρησιμοποιήσεις, το ταλέντο σβήνει.
Εσύ μπορεί να είσαι πολύ δραστήριος, αλλά αν δεν βρεις το περιβάλλον που θα σου επιτρέψει να εκφραστείς, μπορεί και να μη φτάσεις πουθενά.

Πιστεύω πως όλα είναι συνδυασμός.
Το ταλέντο δεν αρκεί, αλλά θα ήταν αδύνατον χωρίς αυτό.
Δεν αρκεί η δυναμική συμπεριφορά, αλλά θα ήταν  δύσκολο να πετύχεις το οτιδήποτε χωρίς αυτήν.
Δεν είναι αρκετό να ξέρουμε σίγουρα πως θέλουμε κάτι, αλλά θα ήταν ίσως αδύνατον να τα καταφέρουμε χωρίς να το ξέρουμε.

Ο συνδυασμός μιας ξεκάθαρης επιθυμίας, μιας αφοσιωμένης στάσης ζωής, μιας εστίασης των ταλέντων μας προς την εξυπηρέτηση του σκοπού μας, και πάνω απ’ όλα θα έλεγα, μιας αποφασιστικής στάσης που θα κρατήσουμε απέναντι στην επίτευξη αυτού που θέλουμε, αυτό είναι το μυστικό.

Για να το πω διαφορετικά, μπορεί κανείς να αναρωτηθεί: «Τι είναι αυτό που γλυκαίνει τον καφέ; Το να του βάλεις ζάχαρη ή να τον ανακατέψεις;»

Φυσικά, είναι ο συνδυασμός. Και τα δύο πράγματα μαζί.
Το ταλέντο χωρίς δράση δεν χρησιμεύει, γιατί είναι το κλειδί χωρίς το μπαούλο.
Το ταλέντο είναι η ζάχαρη, αλλά το ότι θα το ανακατέψεις είναι η στάση σου απέναντι στο ταλέντο σου. Κι αν δεν κάνεις και τα δυο πράγματα, ο καφές δεν γλυκαίνει.

….



boro - [2φΑ]








Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου