Ἐὰν γὰρ ἀφῆτε τοῖς ἀνθρώποις τὰ
παραπτώματα αὐτῶν,
ἀφήσει καὶ ὑμῖν ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος· (Ματθ ΣΤ΄ 14)
"Συγχώρα με κι ο Θεός συγχωρέσει
σου… "
Ο ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΣΥΓΓΝΩΜΗΣ
π. Α.Χ.
Με τον εσπερινό της συγγνώμης,
που τελείται το εσπέρας της Κυριακής της Τυρινής, η Εκκλησία του Χριστού μας
ανοίγει την Μεγάλη Τεσσαρακοστή.
Η κατανυκτική αυτή περίοδος
μετανοίας προσφέρεται ως τρόπος ζωής.
Ένας τρόπος ζωής που θα φέρει την
συγχώρηση από τον Θεό, αλλά και από τους άλλους αδελφούς μας. Και είναι πολύ
χαρακτηριστικό αυτό που έχει γραφεί:
"το συγ-χωρώ σημαίνει πως χωρώ μαζί με τον Θεό, μαζί με τους συνανθρώπους μου".
"το συγ-χωρώ σημαίνει πως χωρώ μαζί με τον Θεό, μαζί με τους συνανθρώπους μου".
Με τη συγ-χώρεση δεν παίρνουμε μόνο μια απλή άφεση αμαρτιών - που είναι μια νομική αντίληψη της σωτηρίας.
Με τη συγ-χώρηση με τον Θεό, ο ωκεανός της θείας αγαθότητος εξαφανίζει τις ανθρώπινες αμαρτίες. Και έτσι στην πλήρη της πραγματικότητα η συγχώρηση γίνεται κοινωνία Χριστού και της Βασιλείας Αυτού.
Με τη συγ-χώρηση με τον Θεό, ο ωκεανός της θείας αγαθότητος εξαφανίζει τις ανθρώπινες αμαρτίες. Και έτσι στην πλήρη της πραγματικότητα η συγχώρηση γίνεται κοινωνία Χριστού και της Βασιλείας Αυτού.
Κατά την διάρκεια της πορείας μας
ας αλληλοστηριζόμαστε όλοι στην αδυναμία μας, ας αλληλοσυγχωρούμαστε ξεχνώντας όλες
τις διαφορές, ας αλληλοπροστατευόμαστε ώστε όλοι να φτάσουμε τον προορισμό μας.
Αυτό που πρέπει ουσιαστικά να
ζήσωμε είναι ότι ο Θεός μας καλεί σε μια μοναδική ενότητα με τη συγγνώμη που θα
προσφέρουμε ο ένας στον άλλον.
Και αυτό γιατί οι χριστιανοί δεν
είμαστε κάστα, αλλά ζύμη.
Ας γονατίσουμε, λοιπόν, τώρα
μπροστά στην εικόνα του Χριστού και της Παναγίας, στον Επίσκοπό μας, στους
Πατέρες μας, στους αδελφούς μας, και να τους ζητήσουμε να μας συγχωρέσουν - έχουν
τόσα πολλά να μας συγχωρέσουν.
Ας συγχωρέσουμε κι ο ένας τον
άλλον.
Η συγχώρεση δεν αρχίζει την
στιγμή που βασιλεύουν η ειρήνη, η γαλήνη και η χαρά· η συγχώρεση αρχίζει τη
στιγμή που παίρνουμε στους ώμους μας "αλλήλων τα βάρη" και το πρώτο
και βαρύτερο φορτίο είναι η προσωπικότητα του άλλου, αυτό που εκείνος είναι,
και όχι μόνο αυτό που κάνει ή που δεν κάνει.
Αν χρειαστεί ας μεταφέρουμε τον
άλλο με τον τρόπο που ο Χριστός μετέφερε τον Σταυρό του, σαν τύπο βασανισμού
και πόνου και θανάτου, ας μην αφήσουμε όμως με κανέναν τρόπο τον άλλο πίσω,
χωρίς τη συγγνώμη μας.
[2fA]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου