Σάββατο 6 Απριλίου 2019

"Αίμα και άσκηση "





Παύλος Ευδοκίμωφ  -  ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ  [2/8]


Καταβολές

….   Ο μάρτυρας, κηρύττει τον Χριστό δίνοντας τον εαυτό του «θέαμα» ενώπιον του Θεού, των αγγέλων και των ανθρώπων.
Αναδείχνεται σε ζωντανό και πολύ χτυπητό σύμβολο μιας ολοκληρωτικής πίστης στον Χριστό.

Ο Ωριγένης έγραψε κάτι πολύ σκληρό για όλους μας, λέγοντας ότι ο καιρός της ειρήνης ευνοεί τον Σατανά, που κλέβει τους μάρτυρες από τον Χριστό και την δόξα από την Εκκλησία.
Υπάρχει μια ξεχωριστή παρουσία του Χριστού μέσα στην ψυχή του μάρτυρα, με την ζωντανή αναβίωση της Σταύρωσης Του.
«Μπορείτε να πιείτε το ποτήριο από το οποίο εγώ πίνω;» ρωτά ο Κύριος μας τους Αποστόλους. Και οι Απόστολοι πίνουν με την σειρά.
Σύμφωνα με το χωρίο αυτό, η ζωή του μάρτυρα γίνεται σύμμορφη με το Ευχαριστιακό Ποτήριο. Ακολουθώντας την πιο αρχαία παράδοση, κάθε μάρτυρας την στιγμή του θανάτου του, μιμείται τον ευγνώμονα ληστή και εισέρχεται αμέσως στη Βασιλεία του Θεού.

Το διάταγμα της ανεξιθρησκίας του Μεγάλου Κωνσταντίνου βάζει την Εκκλησία μέσα στην Ιστορία και της προσφέρει ένα νομικό status (καθεστώς) και μια ύπαρξη «ειρηνική» αφού προστατεύεται από τον νόμο της πολιτείας.
Από κει και πέρα η μαρτυρία που δίνουν οι μάρτυρες γι’ αυτό το ένα «ου έστι χρεία» και τον έσχατο σκοπό της ύπαρξης, πέρασε στον Μοναχισμό και εκεί μεταμορφώνεται σε χαρισματική λειτουργία του εσχατολογικού μαξιμαλισμού.

Η μοναστική πολιτεία θα θεωρηθεί δεύτερο βάπτισμα.
Έτσι το «βάπτισμα της ασκήσεως» αντικαθιστά το «βάπτισμα του αίματος» των μαρτύρων.   ….



athonikoipateres – [2φΑ]






Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου