Θεοφάνης ο Κεραμεύς, κ.α.
-
["Από την ανάσταση του Λαζάρου στην
ανάσταση του Χριστού":
Δέκα πατερικές ομιλίες, εκδ. Αρμός, Αθήνα, 2001]
…. ….
Η δυνατή, λοιπόν, εκείνη φωνή του Χριστού σήμαινε το κήρυγμα του
Ευαγγελίου, με το οποίο η ανθρώπινη φύση, που ήταν δεμένη χειροπόδαρα με τα
σχοινιά της αμαρτίας, και ήταν νεκρή στην σορό της απιστίας, ήλθε προς της
αληθινή ζωή, καθώς της αφαιρέθηκε το κάλυμμα από τα μάτια, δηλαδή από το πυκνό
νέφος που σκοτείνιαζε το φως της ψυχής, και αφού από αυτά λύθηκε από τους
αποστόλους και διδασκάλους αφέθηκε να πορεύεται προς τη μακάρια ζωή. Και είναι
βέβαια καλό, και να οδηγηθεί η ιστορία και προς πιο ηθική έννοια, έστω κι αν ο
λόγος γίνεται μακρύτερος.
27. Ο Λάζαρος, λοιπόν, είναι ο νους μας, που είναι φίλος του
Χριστού, γιατί βέβαια δημιουργήθηκε σύμφωνα με την εικόνα Εκείνου.
Η Μάρθα
πάλι, που το όνομά της μεταφράζεται «κοπιώσα» σημαίνει τη σάρκα.
Η Μαρία, που
σημαίνει «κυρία», είναι σύμβολο της ψυχής.
Διότι αυτή είναι η κυρία του
σώματος.
Αυτές πρέπει να θρηνούν, όταν ο νους γλιστρήσει στον θάνατο της
αμαρτίας παίρνοντας μαζί του ως Ιουδαίους, για να θρηνούν, την εξομολόγηση των
αμαρτημάτων.
Διότι αυτό σημαίνει το όνομα του Ιουδαίου.
Κλαίγοντας, λοιπόν, οπωσδήποτε θα εμφανιστεί ο Κύριος και με
το Ευαγγέλιο θα φωνάξει και θα σηκώσει την πώρωση και θα καλέσει έξω από την
πτώση τον νεκρό που δεν ενεργεί και εφαρμόζει τις τέσσερις αρετές που φωτίζουν,
ώστε αφού πετάξει μακριά την αμαρτία που βράζει, κι αφού λυθεί από τους
Αγγέλους και τους Ιερείς, να καθίσει στο ίδιο τραπέζι με τον Σωτήρα, και να
μυηθεί στη γνώση της Αγίας Τριάδας, να τρέχει συνεχώς με πόθο προς Εκείνην,
διότι σ’ Αυτήν την Τριάδα πρέπει να εκδηλώνεται τιμή και δοξολογία στους
ατέλειωτους αιώνες. Αμήν.
[σημ. Το δεύρο είναι επίρρημα, συνώνυμο με το «εδώ», το «προς τα εδώ» ή το
«εμπρός» και ενίοτε συνοδεύεται από προστακτική: δεύρο ακολούθει μοι.]
agiosthomas
– 2φΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου