Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2022

"Αγία Γη! "

 



Κάλλιστος Wαre  -  Αγία Γη, το δωμάτιο της προσευχής μου
[Επταήμερο αφιέρωμα από την "Ποιμαντική Σκέψη" -5]

Για τον ησυχαστή λοιπόν, το κελί είναι οίκος προσευχής, ιερό και τόπος συνάντησης μεταξύ ανθρώπου και Θεού.
Όλα αυτά εκφράζονται εντυπωσιακά στον λόγο: «Το κελί του μοναχού είναι το καμίνι της Βαβυλώνος, στο οποίο οι Τρεις Παίδες βρήκαν τον Υιό του Θεού· είναι ο στύλος της νεφέλης, από την οποία μίλησε ο Θεός στον Μωυσή».

Η έννοια αυτή του κελίου ως shekinah (κατοικίας), φαίνεται και στους λόγους ενός σύγχρονου Κόπτη ερημίτη, του Abuna Matta al-Maskin..
Όταν ρωτήθηκε από έναν επισκέπτη αν σκέφθηκε ποτέ να πάει για προσκύνημα στους Αγίους Τόπους, απάντησε: «Η Αγία Ιερουσαλήμ είναι ακριβώς εδώ, μέσα και γύρω από αυτά τα σπήλαια· διότι τι άλλο είναι η σπηλιά μου, παρά ο τόπος όπου ο Σωτήρας μου Χριστός γεννήθηκε, τι άλλο είναι η σπηλιά μου παρά ο τόπος που ζητά ο Σωτήρας μου Χριστός για να αναπαυθεί, τι άλλο είναι η σπηλιά μου, παρά ο τόπος απ' όπου αναστήθηκε εν δόξη εκ των νεκρών.

Η Ιερουσαλήμ είναι εδώ, ακριβώς εδώ, και όλα τα πνευματικά πλούτη της Αγίας Πόλεως βρίσκονται σ' αυτό το κελί».

 

πΖ – 2φΑ

                                           




Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου