Η
Αγία Αικατερίνα, Πολιούχος της Ιεράς Μονής Σινά
Γεννήθηκε
στη Αλεξάνδρεια το 294 μ.Χ. από αριστοκρατική ειδωλολατρική οικογένεια και πήρε
το όνομα Δωροθέα.
Σπούδασε στις εθνικές σχολές της εποχής φιλοσοφία, μαθηματικά, αστρονομία, ρητορική, μουσική, ποίηση και ιατρική. Βαπτίσθηκε και ονομάσθηκε Αικατερίνα, που κατά μία εκδοχή σημαίνει Στεφανία ή Πολυστεφανία.
Σπούδασε στις εθνικές σχολές της εποχής φιλοσοφία, μαθηματικά, αστρονομία, ρητορική, μουσική, ποίηση και ιατρική. Βαπτίσθηκε και ονομάσθηκε Αικατερίνα, που κατά μία εκδοχή σημαίνει Στεφανία ή Πολυστεφανία.
Κατά
τη διάρκεια των διωγμών του Αυτοκράτορα Μαξιμίνου, στις αρχές του 4ου αιώνα,
ομολόγησε την πίστη της στον Ιησού Χριστό και δημοσίως κατηγόρησε τον
Αυτοκράτορα για τις θυσίες του προς τα είδωλα.
Εκείνος διέταξε πενήντα ρήτορες από όλη τη αυτοκρατορία να τη μεταπείσουν, αλλά αντιθέτως αυτοί πείσθηκαν από εκείνη, από τα ρητά των αρχαίων ελλήνων φιλοσόφων, τα σχετικά με το αληθινό Θεό, και επίστευσαν στο Ιησού Χριστό.
Εκείνος διέταξε πενήντα ρήτορες από όλη τη αυτοκρατορία να τη μεταπείσουν, αλλά αντιθέτως αυτοί πείσθηκαν από εκείνη, από τα ρητά των αρχαίων ελλήνων φιλοσόφων, τα σχετικά με το αληθινό Θεό, και επίστευσαν στο Ιησού Χριστό.
Μετά
από αυτό η Αγία βασανίσθηκε σκληρά, αλλά αντί να καμφθεί το ηθικό της κατόρθωσε
με το ένθεο παράδειγμά της να προσελκύσει στη Χριστιανική πίστη και τη σύζυγο του
Αυτοκράτορα, καθώς και άλλα μέλη της Αυτοκρατορικής Αυλής.
Κατά
την παράδοση, μετά από το αποκεφαλισμό της, άγγελοι παρέλαβαν το σώμα της και
το μετέφεραν στην κορυφή του υψηλότερου όρους του Σινά, το οποίο σήμερα φέρει
και το όνομά της. Ανάμεσα στον 8ο με 9ο αιώνα η ύπαρξη του αγίου λειψάνου
αποκαλύφθηκε σε όνειρο Μοναχών της Μονής, οπότε και έγινε η ανακομιδή και η
τοποθέτησή του στο Άγιο Βήμα του Καθολικού της Μονής, μέσα σε μία μαρμάρινη
λάρνακα.
Το
μύρο που ανάβλυζε και ακόμη αναβλύζει από τη Αγία Κάρα της αγίας είναι ένα
συνεχές θαύμα και η Μονή του Θεοβαδίστου Όρους Σινά είναι πλέον γνωστή και ως
Μονή της αγίας Αικατερίνης .
Εις
τον τόπο ακριβώς αυτόν όπου ο Μωυσής είδε το όραμα της Αγίας Βάτου, ενώ
ποίμαινε τα πρόβατα του Ιοθώρ, στους πρόποδες του ίδιου όρους στην κορυφή του
οποίου ο Θεός του παρέδωσε αργότερα και τον Νόμο, ευρίσκεται η Ιερά Μονή του
Θεοβαδίστου Όρους Σινά, το αρχαιότερο εν λειτουργία Χριστιανικό μοναστικό
καθίδρυμα, με αδιάσπαστη ζωή δέκα επτά τουλάχιστον αιώνων, προ κάθε διαιρέσεως
του Χριστιανικού Κόσμου.
Από
τους ελληνορωμαϊκούς χρόνους μέχρι και σήμερα, διατηρείται εδώ αναλλοίωτος ο
οικουμενικός ελληνορθόδοξος χαρακτήρας της Μονής, καθώς δεν έχει γνωρίσει ποτέ
σοβαρή καταστροφή ή βίαιη αλλαγή στην ταυτότητα του έμψυχου δυναμικού της.
Αν
και η επίσημη ονομασία της είναι «Ιερά Μονή του Θεοβαδίστου Όρους Σινά», ανά
τους αιώνες αναφέρεται και ως «Μονή του Αγίου Όρους Σινά», «Μονή της Παναγίας
της Βάτου», «Μονή του Σωτήρος Χριστού», μεταγενέστερα δε και κατά κανόνα
σήμερα: «Μονή της Αγίας Αικατερίνης».
Πλέον των εκατόν εβδομήντα Σιναϊτών Αγίων διακρίνονται για την
καθολική τους αποδοχή σε όλο τον χριστιανικό κόσμο, πέραν της Πολιούχου της
Μονής Αγίας Αικατερίνης, οι Άγιοι: Ιωάννης ο συγγραφέας της περίφημης Κλίμακος,
οι Αναστάσιοι, οι νηπτικοί Νείλος, Ησύχιος και Φιλόθεος, ο Γρηγόριος ο
Σιναΐτης, που διέδωσε τη νηπτική παράδοση στον Σλαβικό κόσμο. Τέλος την
ευλάβεια της Αγίας Αικατερίνης μετέφερε στη Δύση ο Άγιος Συμεών ο Πεντάγλωσσος.
Με
την Ιερά Μονή Σινά, ως Κιβωτού του Χριστιανικού Κόσμου, πέρα από τα σημαντικά
προσκυνήματα της Αγίας Κορυφής και της Αγίας Βάτου, συνδέεται ο Περίφημος
Σιναϊτικός Κώδικας, το πληρέστερο και αρχαιότερο χειρόγραφο για την παράδοση
του κειμένου της Βίβλου και κυρίως Διαθήκης η οποία είναι πλήρης.
Η
Βιβλιοθήκη της Μονής αποτελεί την πλουσιότερη Χριστιανική μοναστηριακή
Βιβλιοθήκη στον κόσμο, και δεύτερη μετά την αντίστοιχη του Βατικανού,
τουλάχιστον ως προς τα ελληνικά χειρόγραφα και παλαιά έντυπα.
[2φΑ]
,
ΑπάντησηΔιαγραφήαπό τo fb:
"H αγία λέγεται Αικατερίνα και κλίνεται της Αικατερίνης (όπως η θάλασσα - της θαλάσσης), ενώ δεν λέμε φυσικά η Μαρίνη, η Χριστίνη, η Σαββίνη. Σε μια μελέτη εκτός διαδικτύου, ο συντάκτης διατείνεται πως στις περιπτώσεις της Αικατερίνας και της Βιέννας, στην κοινή ελληνική λέμε κατ εξαίρεσιν Αικατερίνη και Βιέννη, από καθομιλούμενο συρμό. Στην Εκκλησία συναντούμε πολλές φορές και το Ιουστίνη, αντί για το ορθότερο Ιουστίνα."
.