- ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ
Και
εγένετο εν τω ευλογείν αυτόν αυτούς διέστη απ΄αυτών και ανεφέρετο εις τον
ουρανόν.
Και αυτοί προσκυνήσαντες αυτόν υπέστρεψαν εις Ιερουσαλήμ μετά χαράς μεγάλης και
ήσαν δια παντός εν τω ιερώ αινούντες και ευλογούντες τον Θεόν»
(Λουκ.24,50-53).
Ο ευαγγελιστής Μάρκος, περιγράφοντας πιο λακωνικά το
θαυμαστό και συνάμα συγκινητικό γεγονός, αναφέρει πως μετά από την ρητή
αποστολή των μαθητών σε ολόκληρο τον κόσμο κηρύττοντας και βαπτίζοντας τα έθνη,
«ανελήφθη εις τον ουρανόν και εκάθισεν εκ δεξιών του Θεού. Εκείνοι δε
εξελθόντες εκήρυξαν πανταχού, του Κυρίου συνεργούντος και τον λόγον βεβαιούντος
δια των επακολουθούντων σημείων» (Μαρκ.16,19-20). …
«Βλεπόντων αυτών (των μαθητών) επήρθη, και νεφέλη υπέλαβεν
αυτόν από των οφθαλμών αυτών. Και ατενίζοντες ήσαν εις τον ουρανόν πορευομένου
αυτού, και ιδού άνδρες δύο παρειστήκεσαν αυτοίς εν εσθήτι λευκή, οί και είπον· άνδρες Γαλιλαίοι, τι
εστήκατε εμβλέποντες εις τον ουρανόν; Ούτος ο Ιησούς ο αναληφθείς αφ' υμών εις
τον ουρανόν , ούτως ελεύσεται, όν τρόπον εθεάσασθε αυτόν πορευόμενον εις τον
ουρανόν» (Πράξ.1,9-11).
Οι ουράνιοι διαμηνείς του θελήματος του Θεού άγγελοι
βρέθηκαν για μια ακόμα φορά ανάμεσα σε ανθρώπους για να βεβαιώσουν το
υπερφυσικό γεγονός της Αναλήψεως και να αναγγείλουν και κάτι άλλο: την
επανέλευση του Κυρίου στη γη, η οποία θα γίνει τόσο ένδοξη και λαμπρή, όσο η
Ανάληψη, όπως την βίωσαν οι παριστάμενοι απόστολοι. …
Μέσα λοιπόν στην χαροποιό αναστάσιμη περίοδο, προβάλλει η
μεγάλη εορτή της Αναλήψεως για να μας χαροποιήσει έτι περισσότερο και να μας
υπενθυμίσει πως η δοξασμένη επάνοδος του Λυτρωτή μας Χριστού στον θρόνο της
Θεότητας, απορρέει άπειρες σωτήριες δωρεές για την ανθρωπότητα και ολόκληρη την δημιουργία.
Αυτός ως ο δοξασμένος Θεάνθρωπος μετέχει ταυτόχρονα του
κτιστού και του ακτίστου, καθιστάμενος έτσι ο σωτήριος σύνδεσμος μεταξύ
Δημιουργού και δημιουργημάτων.
Αυτή είναι η πεμπτουσία της σωτηρίας και το
κεντρικό νόημα της μεγάλης εορτής!
2φΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου