Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022

"Χωρίς φόβο "

 



Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ  -  ΠΡΟΣΕΥΧΗ

[Από το ποίημα "Εκεί που το μυαλό είναι χωρίς φόβο"
(μπεγκάλι: "চিত্ত যেথা ভয়শূন্য", προφορά: Chitto Jetha Bhoyshunno,
αγγλική μεταγραφή: "Where the mind is without fear"),
που γράφτηκε πολύ πριν από την ανεξαρτησία της Ινδίας
και αντιπροσωπεύει το όραμα του Ταγκόρ για μια νέα Ινδία.
Το αρχικό ποίημα δημοσιεύθηκε το 1910, συμπεριλήφθηκε
στη συλλογή Gitanjali του 1910 και στην αγγλική έκδοση του 1912,
για την οποία ο ποιητής βραβεύτηκε με το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1913]


Εκεί όπου η σκέψη είναι άφοβη και το κεφάλι στέκει ψηλά.
Εκεί όπου η γνώση είναι ελεύθερη.
Εκεί όπου ο κόσµος δεν έχει κομματιαστεί από τους στενούς τοίχους των σπιτιών.
Εκεί όπου οι λέξεις πηγάζουν από τα βάθη της αλήθειας.

Εκεί όπου ακάµατη η προσπάθεια απλώνει τα χέρια προς την τελειότητα.
Εκεί όπου το καθαρό ρυάκι της λογικής, δεν έχει χάσει τον δρόμο του στην άγονη έρημο της νεκρής  συνήθειας.
Εκεί όπου ο Νους οδηγείται από Σένα, σε διαρκώς  ευρύτερη σκέψη και καρποφόρο δράση.

Σ’ αυτόν τον Ουρανό της Λευτεριάς, βοήθησε πατέρα ν’ αναστηθεί η πατρίδα µου.
Αυτή είναι η προσευχή µου σε Σένα, Κύριε.
Χτύπα, χτύπα στη ρίζα, κάθε μικροπρέπεια στην καρδιά µου.

Δώσε µου τη δύναμη να αποδέχομαι ελαφρά τις χαρές και τις λύπες.
Δώσε µου τη δύναμη να προσφέρω και να υπηρετώ, µόνο από αγάπη.

Δώσε µου τη δύναμη να µην εγκαταλείψω ποτέ τους φτωχούς
και να µη λυγίσω ποτέ τα γόνατα μπροστά στην αλαζονεία των ισχυρών.
Δώσε µου τη δύναμη να υψώνω την σκέψη µου πάνω από τις καθημερινές μικρότητες.

Κι’ ακόμα δώσε µου τη δύναμη, να υποτάξω τη δύναμη µου µε αγάπη, στην δική Σου θέληση.


2φΑ





Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου